اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از نقشه‌های ریز پهنه‌بندی صورت می‌گیرد

شناسایی کانون‌های بحران زیست محیطی در هرمزگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از شناسایی کانون‌های بحران زیست محیطی با استفاده از نقشه‌های ریز پهنه‌بندی خبر داد.

شناسایی کانون‌های بحران زیست محیطی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار ظهر امروز در نخستین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی که با نام "هم‌زیستی با طبیعت؛ راهبردهای کاهش خسارت" نام‌گذاری شده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی با مسئولیت محیط زیست در استان در بخش پیش‌بینی و پیشگیری با تهیه نقشه ریز پهنه‌بندی مخاطرات کانون‌های بحران در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در این حوزه خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه نقشه‌های ریز پهنه‌بندی مخاطرات زیست محیطی، انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه بهبود روش پایش و پیش‌بینی مخاطرات زیست محیطی، بررسی تاثیر مخاطرات زیست محیطی بر انسان و محیط زیست و تهیه برنامه‌های سالانه مدیریت ریسک مخاطرات زیست محیطی را در این بخش به انجام رسانده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان اضافه کرد: تهیه دستورالعمل بکارگیری امکانات و تجهیزات پایش آموزش و پژوهش مخاطرات زیست محیطی و تهیه سیستم هشدار برای کاهش و کنترل اثرات مخاطرات زیست محیطی نیز انجام شده است که نقش موثری در حفاظت از محیط زیست و مقابله با آلاینده‌ها داد.

وفادار از جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی درباره پرسنل اماکن، ایجاد بانک اطلاعاتی درباره وضعیت زیست محیطی مناطق مختلف و مستندسازی و تهیه گزارشی از اثر حوادث و سوانح بر آنها و انجام پژوهش‌های کاربردی به منظور کاهش آسیب‌پذیری و مدیریت بحران حوادث و سوانح به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این حوزه نام برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه آمادگی خاطرنشان کرد: تهیه برنامه اختصاصی امور زیست محیطی مدیریت بحران شامل مراحل چهارگانه (آمادگی. پیشگیری. مقابله و بازسازی) برای بحران‌های شایع بر اساس اصول مدیریت ریسک و تهیه شرح وظایف کلیه پرسنل دخیل در امور مدیریت بحران زیست محیطی به عنوان بخشی از اقدامات یاد کرد.

وفادار ضمن تشریح برنامه‌های حوزه مقابله و بازسازی و بازتوانی به برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: انجام گشت دریایی با همکاری دریابانی در بحث آلودگی‌های ایجاد شده توسط قاچاق سوخت، نشست تخصصی مسؤلان بهداشت بیمارستان‌ها در مرکز سنجش، مسابقه استقامت ویژه محیط‌بانان در کوه گنو، مانور اطفای حریق، پاک‌سازی سایت تفرجگاه، آموزش محیط‌یاران در مدارس، ارسال بولتن آموزشی به ائمه جمعه، نصب بنر با موضوع اطلاع‌رسانی و نشست مطبوعاتی از اهم برنامه‌های محیط زیست در هفته جاری است.

وفادار در خاتمه یادآور شد: در بحث تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه هیدرو‌کلاو (سیستم بی‌خطر ساز) برای زباله‌های عفونی از 20 بیمارستان 11 تا مجهز و مابقی تا پایان سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول