اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جایکا در ایران مطرح کرد

همکاری‌های متقابل ژاپن و ایران با تمرکز بر مسائل زیست‌محیطی

نماینده سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ایران گفت: همکاری‌های متقابل ژاپن و ایران با تمرکز بر مسائل زیست‌محیطی ادامه می‌یابد.

همکاری‌های متقابل ژاپن و ایران با تمرکز بر مسائل زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «تاکه ای‌چی» صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی توسعه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن و ایران ویژه کارشناسان و مدیران پسماند کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از امروز دوره آموزشی ویژه کارشناسان و مدیران پسماند در دو گروه در مشهد به اجرا در می‌آید.

وی گفت: دو گروه شامل هضم بیولوژیکی و گروه مدیریت پسماند است که در رابطه با قسمت هضم بیولوژیکی از دکتر سی‌جی یوشی مدیرکل اجرا و برنامه‌ریزی سازمان بهداشت محیط زیست ژاپن دعوت به همکاری شده و در گروه مدیریت پسماند‌ها از پروفسور یوشیدا که از اردیبهشت‌ماه سال جاری در مشهد مشغول فعالیت بوده دعوت به همکاری شده است.

ای‌چی افزود: در رابطه با محتویات دوره‌های آموزشی معتقدیم حلقه مدیریت‌های پسماند هر دو دوره آموزشی از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی گفت: جایکا همکاری‌های فنی و متقابل با ایران با تمرکز بر مسائل زیست محیطی را انجام می‌دهد و در خصوص حفظ تالاب‌ و جنگل‌ها هم پروژه‌هایی در حال اجرا دارد.

نماینده جایکا در تهران در خصوص فعالیت پروفسور نوشیدا در مشهد تصریح کرد: نوشیدا از اردیبهشت‌ماه سال جاری در مشهد فعالیت می‌کند که ریشه این فعالیت به دوره‌ سه ساله پسماند که در ژاپن در سال‌های 2008 تا 2010 برگزار شد، بر می‌گردد.

ای چی اضافه کرد: به جز این دوره آموزشی چهار سمینار آموزشی دیگر در رابطه با مدیریت پسماند برگزار می‌شود.

نماینده جایکا در ایران در پایان گفت: امیدوارم کارشناسان ایرانی در این زمینه ارتقای علمی داشته باشند و باعث پیشرفت در مدیریت پسماند ایران شویم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول