اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

امام جمعه موقت ارومیه تأکید کرد

لزوم احیای جایگاه علما در دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی

امام جمعه موقت ارومیه بر لزوم احیای جایگاه علما و روحانیت در دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و افزود: روحانیون با ارائه معارف اصیل حسینی و دینی خود، رونق‌بخش این مراسم باشند.

لزوم احیای جایگاه علما در دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی

حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جایگاه روحانیت و علمای دینی در مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) باید در دسته‌‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان احیا شود تا بتوانیم به فضائل معنوی این مراسم‌ها بیش‌تر دست یابیم.

وی همچنین بر اهمیت تبیین فلسفه قیام آن حضرت اشاره کرد و افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی توجه داشته باشند تا ضمن رونق‌بخشی فضای دسته‌‌ها با تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع)، فلسفه این قیام و ارتباطش را با مسائل روز جهانی در این مجالس برجسته کنند.

بابازاده خاطرنشان کرد: هرچه نقش علما در دسته‌‌های عزاداری و مراسم سوگواری کمرنگ شود، یقیناً به اهداف راستین خود در هدایت و افزایش سطح بینش مردم نسبت به نهضت عاشورا و کربلا نخواهیم رسید.

امام جمعه موقت ارومیه تصریح کرد: مسئولان برگزاری این مراسم‌ها باید در راستای هدایت معارف اصیل دینی و حسینی در این مجالس برنامه‌ریزی کنند تا عزاداری‌های امام حسین(ع) سبب ارتقای سطح معنویت در جوامع شود.

بابازاده با بیان اینکه امروز جوامع بشری از خلاء معنوی رنج می‌برند، افزود: باید از فضای معنوی ماه محرم و مراسم و جلسات باشکوه آن برای هدایت انسان‌ها بهره برد.

وی مداحان را به بهره‌گیری از اصول علمی، فقهی و رهنمودهای علما در هدایت هیئت مذهبی دعوت کرد و گفت: مداحان اهل بیت (ع) باید با افزایش سطح ارتباط خود با روحانیون، معارف دین را از آنها بیاموزند و از طریق مداحی‌های خود به عزاداران القا کنند.

بابازاده در ادامه بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و تصریح کرد: امام حسین(ع) احیاگر این نهضت است و ماه محرم فرصت ارزشمندی برای تذکر لسانی و عملی در جامعه است.

انتهای پیام/61006/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول