اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نور:

علامت‌گردانی در عزاداری‌ها مبنا ندارد

امام جمعه شهرستان نور گفت: علامت‌گردانی در عزاداری‌ها هیچ مبنای دینی و عقلی ندارد.

علامت‌گردانی در عزاداری‌ها مبنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده صبح امروز در دیدار برگزارکنندگان مراسم عزای حسینی در نور با اشاره به سبک عزاداری در ایام محرم و صفر اظهار داشت: تاکید امام راحل، مقام معظم رهبری و سایر مراجع و علمای بزرگ اسلام برگزاری سنتی مراسم عزای حسینی است.

وی اذعان داشت: مراسم عزای حسین (ع) تنها مراسمی است که اقشار مختلف مردم در سنین مختلف و جایگاه و پایگاه اجتماعی بدون دعوتنامه حاضر می‌شوند و هر ساله این حضور پرشورتر است.

امام جمعه نور درباره سبک عزاداری و سوگواری برای اباعبدالله الحسین (ع) ابراز داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) سنت حسنه‌ای است که در جامعه ما مردم عاشقانه و هر ساله پرشور تر حضور می‌یابند، اما آنچه مهم است رعایت قوانین عزاداری است.

باقرزاده تصریح کرد: مبلغان، وعاظ و روحانیت همواره توصیه می‌کنند، عزاداری‌ها همراه با رعایت آداب باشد.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: همانگونه که افراط و تفریط در هیچ امری پذیرفته نیست در اینجا هم همین طور است و عزاداری‌ها باید شکل معقول خود را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه در عزاداری‌ها حریم الهی نباید شکسته شود و به گناه آلوده شود، اظهار داشت: عزاداری سنتی مورد تایید امام راحل بوده است و ما باید عزاداری‌ها را شایسته برگزار کنیم.

باقرزاده به مسئولان برگزاری عزای حسینی توصیه کرد: باید توجه داشته باشیم که عزاداری با خرافات آمیخته نشود، که نمونه آن مسئله علامت گردانی است که هیچ مبنای دینی و عقلی ندارد، اگر علمدار کربلا چنین وسیله بزرگ و سنگین را با خود حمل می‌کرد نیاز بود چندین نفر هم مراقب او باشند.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول