اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر خبر داد

استفاده از فضای مجازی تهدیدی برای دانش‌آموزان

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر استفاده از فضای مجازی را تهدیدی برای دانش‌آموزان برشمرد.

استفاده از فضای مجازی تهدیدی برای دانش‌آموزان

به گزارش  خبرگزاری فارس از ملایر، محمدقاسم عبدلی ظهر امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان ملایر، فضای مجازی را یکی از ابزارهای دشمنان در تهاجم فرهنگی علیه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا دشمن با صرف هزینه‌های هنگفت و راه‌اندازی هزاران سایت مستهجن و غیر اخلاقی درصدد انحراف جوانان کشور است.

وی ابراز داشت: در این فضای مه‌آلود دشمن، تنها راه مبارزه با استکبار جهانی برنامه‌ریزی و ساخت برنامه‌هایی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی همراه با ایجاد نشاط برای جوانان و نوجوانان است.

معاون فرماندار ویژه ملایر بر حفظ وحدت و حرکت در مسیر منویات رهبری تاکید کرد و گفت: فضای مجازی دشمن، تهدیدی برای از بین بردن وحدت در جامعه و زمینه ایجاد تفرقه و نفاق است.

وی اضافه کرد: اگر برنامه‌های فرهنگی کشور بر اساس آنچه رهبر انقلاب تاکید دارند پیش رود موفقیت در برابر دشمن بیش از پیش فراهم می‌شود.

عبدلی با اشاره به اینکه دشمن بیشتر نخبگان و افراد باهوش را مورد تهدید قرار می‌دهد تصریح کرد: در این زمینه برخی از افراد تیزهوش و نخبه به راحتی فریفته افکار دشمن شده و جذب سایت‌های مجازی می‌شوند.

وی رصد و پیگیری مسئولان را در این زمینه خواستار شد و عنوان داشت: امکانات مورد نیاز برای موفقیت نخبگان در کشور باید فراهم شود.

معاون فرماندار ویژه ملایر یکی از مشکلات امروز در بین خانواده‌ها را بی‌اطلاعی والدین از فضاهای مجازی برشمرد و گفت: والدین در این زمینه با فرصت‌ها و تهدیدات فضاهای مجازی که به فرزندان آسیب می‌رساند، آشنایی ندارند.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای والدین در این زمینه توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله آموزش و پرورش برای خانواده‌ها تاکید کرد.

عبدلی در ادامه اظهار داشت: امروزه مدارس تحقیقات اینترنتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند که دانش‌آموزان با مراجعه به کافی‌نت و پرداخته هزینه تحقیق خود را به معلم ارائه می‌کنند.

وی گفت: این امر در مدارس شایع شده و این در حالی است که تحقیقات اینترنتی مدارس تأثیر چندانی در رشد علمی دانش‌آموزان ندارد و معلمان نیز، فضای مجازی را متناسب با نیاز دانش‌آموزان نمی‌شناسند.

معاون فرماندار ملایر در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از طریق مطالعه و تحقیق در کتب به رشد علمی برسند و از فضای  کتابخانه‌ها برای تحقیقات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول