اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا گلستان عنوان کرد

ایران دومین کشور در استفاده از فضای مجازی

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: کشور ما بعد از کشور چین در آسیا دومین کشور از لحاظ استفاده از فضای مجازی و اینترنت است.

ایران دومین کشور در استفاده از فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حبیب‎الله رجبلی عصر امروز در نخستین کارگاه آسیب‎شناسی فضای مجازی ویژه دانش‎آموزان رامیانی اظهار داشت: فضای مجازی فضایی در حقیقت غیرواقعی است که اینترنت هم جزئی از آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امواج رادیویی، ایمیل‎ها و پیامک‎ها جزئی از فضای مجازی هستند و دشمنان راحت‎تر می‎توانند در این فضا جولان دهند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: نظام سلطه به کمک تکنولوژی و فضای مجازی درصدد مبارزه با فرهنگ کشور ما برآمده و هر روز با ارائه قابلیت‎های جدید به رویارویی با ما برآمده است لذا باید با هوشیاری و سرمایه‎گذاری فرهنگی لازم برای استفاده صحیح از این تکنولوژی‎ها گام برداریم.

رجبلی با اشاره به ویژگی‎های اینترنت اذعان داشت: در حال حاضر تعداد دو میلیارد و 600 میلیون کاربر فضای مجازی در سطح جهان وجود دارد که ایران بعد از چین دومین کشور از لحاظ استفاده نامناسب از فضای مجازی و اینترنت است.

وی ادامه داد: در بحث وب‎سایت‎های فعال نیز 65 میلیون وب‎سایت در فضای مجازی وجود دارد و تعداد 255 میلیون وبلاگ در سطح جهان فعال است که این مقدار حجمی برابر با 50 هزار میلیارد کتاب با یک میلیارد دی‎وی‎دی فشرده را اشغال می‎کند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: با توجه به انگیزه‎های مجرمین که اکثرا مالی، ضداخلاقی، سرگرمی و انتقام‎جویی بوده باید با این مقولات به شدت مبارزه کرد تا به عنوان طعمه این افراد و سایت‎ها استفاده نشود.

باید با آموزش‎های لازم بنیان خانواده‎ها را استحکام بخشید

رجبلو با باز شمردن انواع کلاهبرداری‎ها گفت: دشمنان امروزه در شبکه‎های اجتماعی متلاشی شدن و نابودی خانواده‎ها و جامعه ما را هدف قرار داده‎اند لذا باید با آموزش‎های لازم بنیان خانواده‎ها را استحکام بخشید.

وی به جوانان به ویژه دانش‌آموزان توصیه کرد فریب دشمنان، کلاه‌برداران و متجاوزان را در فضای مجازی نخورند و با تکیه به تجربیات خانواده، نصایح‎ آنان و آموزه‎های دینی و اسلامی مانع از کسب تجربیات تلخ و جبران‎ناپذیر شوند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: جوانان با گام برداشتن در راه درست، توکل بر خداوند و هوشیاری، زندگی سالم و پرنشاط را تجربه کنند و جامعه متعالی را بسازند.

قاضی کیفری دادگستری شهرستان رامیان نیز در این همایش با برشمردن مصادیق جرائم رایانه‎ای، گفت: قربانیان جرم در اصل قربانیان جامعه هستند و به این علت است که مسئولان دادگستری و آموزشی به این موضوع حساس هستند.

محمدرضا احمدی اظهار داشت: در جرائم رایانه‎ای، مجرمان از همه جا، چه دور و چه نزدیک، کلاهبرداری و جرمی، سعی دارند ضرر برسانند و با آبروی افراد بازی کرده و زندگی افراد را هدف قرار می‎دهند.

وی تصریح کرد: این مجرمان توجهی به متضرر شدن خانواده‎ها ندارند و از این روست که باید با آسیب‎شناسی فرهنگی در خانواده‎ها و جامعه آگاهی خانواده‎ها را بالا ببریم و با برخوردهای قاطعانه مانع بروز چنین آسیب‎هایی شویم.

قاضی کیفری دادگستری شهرستان رامیان با بیان اینکه نخستین بار چنین ستادی در قوه قضاییه شکل گرفت، اذعان داشت: در سال 1382 قانون تجارت الکترونیک بحث شد و با تصویب این قانون در سال 1388 دادسرای رایانه‎ای شکل گرفت.

احمدی ادامه داد: به دنبال آن و تشکیل پلیس فتا تلاش شد با آموزش‎های لازم به همه اقشار جامعه به خصوص نسل جوان و دانش‎آموزان استحکام جامعه را بیش از پیش فراهم ساخت.

رئیس دادگستری شهرستان رامیان نیز در این همایش با برشمردن وظایف قوه قضائیه و دادگستری در خصوص آسیب‎های اجتماعی در این بخش گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و باید با سرمایه‎گذاری در این بخش نتایج بهتری را در سطح جامعه پدید آورد.

کوروش امام‎راد اظهار داشت: با ورود اینترنت به منازل کار برای والدین سخت‎تر شده است چرا که وظیفه اصلی خانواده‎ها در این بخش این است که با نظارت صحیح، آگاهی‎بخشی و صمیمیت در بین خانواده‎ها مواظب فرزندان و خانواده خود باشند.

وی تصریح کرد: باید خانواده‎ها به هشدارها و اطلاع‎رسانی‎ها در زمینه جرائم اینترنتی توجه جدی داشته باشند و بدانند که مجرمان اینترنتی به نیازهای ما آگاه هستند و با این علم وارد میدان می‎شوند.

رئیس دادگستری شهرستان رامیان گفت: باید مراقب خود، خانواده و جامعه خودمان باشیم و با اطلاع‎رسانی مانع متضرر شدن همه شویم.

امام‎راد خاطرنشان کرد: اگر جرمی وقوع یافت در دادسرای مربوطه آن را پیگیری کنیم و با نهراسیدن باعث برخورد قاطع با مجرمان شویم و فضای جولان دادن مجرمان اینترنتی را کور کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که خانواده‎ها در پرتو آگاهی از علم رایانه و فضای مجازی به فرزندان کمک کنند تا از فضای مجرمانه به دور باشند و باعث کاهش جرائم در جامعه شوند.

انتهای پیام/2307/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول