اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس پلیس فتای فارس

عامل تهدید و انتقام‌جویی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری دختری 26 ساله در شیراز خبر داد که در فضای مجازی اقدام به تهدید و مزاحمت برای یک مهندس الکترونیک کرده بود.

عامل تهدید و انتقام‌جویی در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: متهمه این پرونده از آشنایان شاکی بوده که از طریق ایجاد آدرس پست الکترونیک و صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی وی را مورد تهدید قرار داده است.

وی بیان کرد: داستان از جایی شروع می‌شود که متهم با حس انتقام‌جویی از شاکی برای وی ایمیل‌هایی ارسال و او را تهدید به هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای اجتماعی می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: سپس متهمه برای همکاران شاکی، خانواده و اقوام نزدیکش در اینترنت اقدام به ارسال پیام و پست الکترونیک کرده و وی را فردی پست و دارای مشکل اخلاقی معرفی می‌کند.

حسینی اضافه کرد: با افزایش مزاحمت‌ها و تاثیر آن بر زندگی شخصی این مهندس، وی سعی می‌کند از طریق ایجاد ارتباط و ملاقات حضوری با دختر مزاحم او را شناسایی کند، اما غافل از اینکه متهم در محل قرار حاضر نشده و از دور وی را در نظر می‌گیرد و مشکلات بیشتری را برایش ایجاد می‌کند.

وی افزود: کار به جایی می‌رسد که این مهندس در شکایتی خواستار رسیدگی به پرونده‌اش می‌شود و کارشناسان پلیس فتای فارس با رصد فضای مجازی و شناسایی دختر 26 ساله در فضای مجازی برای دستگیری وی اقدام و او را به پلیس فتا انتقال می‌دهند.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: در تحقیقات این جرم از متهمه کشف و وی هدفش را انتقام‌جویی بیان می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: در این پرونده متهمه برای جلوگیری از شناسایی شدنش در فضای مجازی از ترفندهای بسیاری استفاده کرده بود و حتی ایمیل یا پیام‌های ارسالی وی نیز دارای مشخصاتی برای شناسایی نبوده است،‌ اما کارشناسان پلیس فتای فارس با انجام روش‌های اطلاعاتی و پلیسی وی را شناسایی و دستگیر کردند.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول