اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان البرز خبر داد

اخاذی میلیونی بازیگر شیاد از طعمه‌هایش در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: متهم سابقه‌داری که با راه‌اندازی سایت‌های دوست‌یابی و ادعای اینکه بازیگر و کارگردان تئاتر است، دختران را فریب می‌داد تا از آنها اخاذی کند، از سوی ماموران پلیس فتای استان در کرج دستگیر شد.

اخاذی میلیونی بازیگر شیاد از طعمه‌هایش در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، یزدان نیکنام اظهار کرد: در پی مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا و اعلام شکایت از مردی به اتهام سرقت اموالش و اخاذی از وی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیق از شاکی مشخص شد که او چندی پیش از طریق یک سایت دوست‌یابی با مرد جوانی که خود را بازیگر و کارگردان تئاتر معرفی کرده، آشنا شده و در ادامه علاوه بر ارتباط اینترنتی، چند بار نیز با او ملاقات داشته است.

رئیس پلیس فتای استان البرز ادامه داد: مرد جوان به بهانه آموزش حرفه بازیگری با ملاقات دختر جوان در نوبت‌های متعدد به وی پیشنهاد ازدواج می‌دهد و در روز حادثه از طریق تماس تلفنی از او می‌خواهد که برای دیدن خانواده‌اش به باغ خانوادگی آنها برود.

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به این‌که دختر جوان غافل از اینکه متهم چه نقشه‌ای برای وی طراحی کرده است، اضافه کرد: وی به باغ مورد نظر می‌رود اما هر چه منتظر می‌ماند از خانواده پسر هیچ خبری نمی‌شود بنابراین او که از این وضعیت ترسیده بوده تصمیم به خارج شدن از آن مکان می‌گیرد که با ممانعت مرد بازیگر روبه‌رو شده و هنگامی که اصرارهای دختر را می‌بیند به شرط گرفتن عکس از وی و دادن پول و گوشی همراهش او را رها می‌کند.

نیکنام افزود: چند روز بعد متهم در تماس تلفنی دختر جوان را تهدید می‌کند که اگر چند میلیون تومان پول به وی ندهد فیلم و عکس‌هایی را که از او در باغ گرفته است در سایت‌های غیر‌اخلاقی و فضای مجازی به همراه شماره تلفن وی منتشر می‌کند.

این مسئول گفت: با توجه به اظهارات شاکی ماموران بلافاصله با رصد فضای مجازی متوجه شدند که متهمی که در تعقیبش هستند، در فضای مجازی و اینترنت چند سایت و وبلاگ راه‌اندازی کرده و از طریق ارتباط اینترنتی اعتماد دختران جوان را به خود جلب می‌کند.

وی اظهار کرد: به دنبال کارهای اطلاعاتی ماموران و رصد شبانه‌روزی سایت‌های اینترنتی در نهایت متهم شناسایی و پس از دستگیری و انتقال به پلیس فتا در مواجهه حضوری با شاکی به جرم فریب و اخاذی از دختر جوان اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی از رایانه متهم، فیلم‌ها و تصاویر پنج دختر جوان که متهم از آنها فیلمبرداری کرده بود به دست آمد و مجرم نیز به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان با هشدار به شهروندان به ویژه بانوان از آنها خواست در برقراری ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی و سایت‌های دوست‌یابی دقت لازم را داشته باشند چرا که افراد در این فضاها هویت خود را پنهان می‌کنند و با عناوین و القاب فریبنده قصد فریب افراد به ویژه بانوان را دارند.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول