اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی قزوین اعلام کرد

آمادگی دامپزشکی قزوین برای نظارت بر ذبح دام در ماه محرم

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: این اداره کل آمادگی کامل خود را برای بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام در ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان اعلام می‌کند.

آمادگی دامپزشکی قزوین برای نظارت بر ذبح دام در ماه محرم

بهمن نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان قزوین امسال نیز همچون سنوات گذشته آمادگی کامل خود را برای بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام در ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان اعلام می‌کند.

وی افزود: کارشناسان این اداره کل در قالب گشت‌های ثابت و سیار در سطح این استان آماده پاسخگویی و خدمات‌رسانی به هم استانی‌ها از طریق سامانه 1512 هستند.

مدیرکل دامپزشکی قزوین با تأکید بر رعایت موارد بهداشتی در راستای ارتقای سطح بهداشتی جامعه بیان کرد: همشهریان در صورت استفاده از اسب برای مراسم تعزیه و عزاداری از سالم بودن و انجام واکسیناسیون و تست مشمشه اطمینان حاصل کنند.

نقیبی ادامه داد: همچنین همشهریان در صورت تهیه اسب از خارج استان، نسبت به اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی که بیانگر سلامت اسب است، اقدام کنند.

این مسئول ابراز داشت: هم‌استانی‌ها در صورت توزیع شیر بین عزاداران، نسبت به تهیه شیر پاستوریزه و یا جوشانده اقدام کرده و از مصرف هر گونه شیر غیر پاستوریزه به دلیل جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک، جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی قزوین عنوان کرد: همچنین همشهریان دام‌های مورد نیاز خود را برای قربانی کردن از اماکن زیر نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

نقیبی اضافه کرد: برای نظارت دقیق بر رعایت اصول بهداشتی و سلامت لاشه دام‌های قربانی اداره کل دامپزشکی استان قزوین همچون سال‌های گذشته، ضمن حضور فعال در محل‌های ذبح دام، آمادگی خود را برای همکاری (بازدید قبل از کشتار، نظارت بر ذبح شرعی دام و بازرسی پس از کشتار) از طریق تماس با سامانه 1512 اعلام می‌دارد.

این مسئول به تمام هیئت‌های عزاداری توصیه کرد که با توجه به هماهنگی به عمل آمده با کشتارگاه قزوین دشت بره مبنی بر کشتار رایگان دام در ایام تاسوعا و عاشورا، از کشتار دام در معابر خودداری کرده و دام‌های خود را برای کشتار به کشتارگاه منتقل کنند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول