اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی قزوین:

عید قربان روز ذبح تعلقات دنیوی با تیغ تقوا است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عید قربان تجلی گذشتن از تعلقات دنیوی و نفسانی و رسیدن به حریم امن الهی است.

عید قربان روز ذبح تعلقات دنیوی با تیغ تقوا است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به روز عید قربان اظهار داشت: در این روز بزرگ خداوند متعال به حضرت ابراهیم(ع) فرمودند که فرزندش را در راه خدا قربانی کند.

وی اضافه کرد: با اعلام این دستور حضرت ابراهیم(ع) که فرزندش را به شدت دوست داشت در یک آزمایش سخت الهی با مبارزه با تعلقات دنیوی و نفسانی تصمیم می‌گیرد تا برای رسیدن به خداوند امر ایشان را اطاعت و فرزندش را قربانی کند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اطاعت از امر خداوند، کسب رضایت خداوند، بی‌اعتنایی به تعلقات دنیوی و نفسانی و وسوسه‌های شیطانی، آمادگی در برابر امتحان الهی و رسیدن به معبود هستی را از جمله نکته‌های آموزنده در این امتحان نام برد.

نظری نزدیک شدن به حریم امن الهی و افزایش تقوا را از جمله مهم‌ترین اهداف آزمایش‌های الهی عنوان و بیان کرد: انسان‌ها باید با کسب معرفت و شناخت خداوند متعال تلاش کنند تا در این امتحان‌ها موفق شوند.

* دفاع مقدس بزرگترین امتحان الهی

وی با بیان اینکه تمام انسان‌ها در زندگی مورد آزمایش و امتحان خداوند متعال قرار می‌گیرند، یادآور شد: خداوند در قرآن کریم فرموده‌اند که انسان‌ها را با انواع مختلف مشکلات مانند ترس و جهاد امتحان می‌کنم تا نیت خالص و تقوای آنان را بسنجم بر این اساس باید هر فردی در برابر این امتحان‌ها آماده باشد تا با قبولی در آن به معبود نزدیکتر شود.

این مسئول به هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این دوران خداوند متعال نیز انسان‌ها را مورد امتحان قرار داد که در این بین رزمندگان با شرکت در جبهه از دین و وطن در برابر دشمنان دفاع کردند تا دین اسلام را در این کشور برپا کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: آنان با جهاد در راه خداوند و مبارزه با ترس و تعلقات نفسانی و دنیوی توانستند با افزایش تقوا و ایمان در این امتحان قبول و به پروردگارشان نزدیکتر شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال بندگان را با گرسنگی نیز امتحان می‌کند، ابراز داشت: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان به خصوص در فصل تابستان با تحمل تشنگی و گرسنگی و کسب تقوا تلاش می‌کنند که در این امتحان موفق شوند.

نظری با بیان اینکه انسان در تمام مراحل زندگی مورد آزمایش خداوند قرار می‌گیرد تا درجه اخلاص و تقوای او سنجیده شود، افزود: هر فرد با توکل به خداوند و صبر در برابر مشکلات می‌تواند در این امتحان موفق شود.

* عید قربان جشن بزرگ مسلمانان

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه عید قربان مصادف با دهم ذی‌الحجه از بزرگترین عیدهای مسلمانان است، ابراز داشت: در این روز حاجیان گوسفندی را ذبح کرده و گوشت آن را بین مسلمانان انفاق می‌کنند.

وی ادامه داد: حاجیان با تحقق این مهم در برابر ظواهر دنیوی و هر آنچه که غیر خدا است دوری می‌کنند تا با خلوص نیت و قلب راسخ حج آنان مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد که این مهم از اسرار حج است.

نظری خاطرنشان کرد: قربانی کردن باید از روی نیت خالص باشد تا تقوا با نشان دادن میزان عشق و قرب به خداوند در دل‌ها افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «خداوند متعال این عید قربان را برای آن قرار داده تا فقرای شما از گوشت آن سیر شوند پس به آنان اطعام کنید»، اذعان داشت: با تحقق این مهم نیازمندان و محرومان جامعه از گرسنگی سیر می‌شوند و این اقدام موجب کسب رضایت خداوند می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه انفاق مال در راه خدا موجب اجرای عدالت اقتصادی و اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود، ابراز داشت: بر این اساس قشرهای مختلف مردم باید در احسان کردن به نیازمندان و محرومان جامعه مصمم باشند.

انتهای پیام/77009/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول