اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

ارائه 4 میلیون و 627 هزار و 899 نفرساعت آموزش مهارتی در همدان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه آموزش مهارتی در قالب 4 میلیون و 627 هزار و 899 نفرساعت طی 6 ماه امسال در این استان خبر داد.

ارائه 4 میلیون و 627 هزار و 899 نفرساعت آموزش مهارتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا مهرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد مطابق با نیاز روز را از اهداف فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: توسعه فناور‌ی‌های جدید، باعث شده کشورهای پیشرفته از اقتصاد متکی به منابع به اقتصاد متکی به دانش سوق یابند.

وی با اشاره به نفش حائز اهمیت آموزش‌های مهارتی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کشور، کارهای خوبی در راستای تقویت آموزش‌های مهارتی انجام گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: ایران اسلامی با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد خود از یک سو و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی کشور از سوی دیگر، در زمینه مهارتی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

*توجه به دیپلماسی مهارتی

وی با بیان اینکه دپیلماسی مهارت را در دستور کار داریم، افزود: در این راستا مربیان فنی و حرفه‌ای برخی کشورها چون عراق، افغانستان و لبنان در مرکز تربیت مربی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

مهرابی اضافه کرد: تفاهمنامه‌ای نیز با امور پناهندگان سازمان ملل به امضا رسیده که طی آن پناهندگان داخل ایران، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را آموخته و بعد از آن موظف به بازگشت به کشور خود برای آموزش به مردم سرزمینشان هستند.

وی افزود: با استفاده از دیپلماسی مهارتی می‌توان فرهنگ، دین و توانمندی‌های کشور را به دیگر کشورها منتقل کرد که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان در ادامه از ایجاد بانک نخبگان مهارتی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار نخبه مهارتی شناخته شده که سعی داریم این مجموعه را به باشگاه نخبه مهارتی تبدیل کنیم.

*آموزش بازارمحور از اهداف پیش رو

وی، آموزش بازارمحور را از اهداف فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و ابراز داشت: این آموزش‌ها برمبنای نیازهای بازار و با درخواست‌ها و تفاهمنامه‌های منعقد شده ارائه می‌شود.

مهرابی با بیان اینکه سند توسعه راهبردی مهارت و فناوری را باید به سند توسعه استانی پیوند بزنیم، افزود: توجه به ایجاد اشتغال برای بیکاران فارغ‌التحصیل و دانشگاهی از رهگذر توجه به آموزش‌های مهارتی می‌گذرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه ملی مهارت گفت: این مسابقه در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان ابراز داشت: امسال مرحله شهرستانی این مسابقات با شرکت 631 نفر در 26 حرفه برگزار شد که برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند.

به گفته وی؛ مرحله استانی این مسابقه با 98 نفر و در 22 حرفه برگزار شد که بعد از برگزاری اردوهای فشرده سه ماهه توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، 16 نفر در 14 رشته به مسابقه ملی مهارت راه یافتند.

*درخشش همدان در مسابقات ملی مهارت

مهرابی در ادامه سخنانش تأکید کرد: راه‌یافتگان به مسابقه ملی مهارت موفق به کسب سه مدال و چهار دیپلم افتخار شدند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به عملکرد 6 ماه فنی و حرفه‌ای استان گفت: در این مدت 4 میلیون و 627 هزار و 899 نفرساعت در قالب 23 هزار و 308 نفردوره آموزش دیده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان ابراز داشت: 2 میلیون و 261 هزار و 420 نفرساعت در قالب 11 هزار و 532 نفردوره مربوط به بخش دولتی و 2 میلیون و 366 هزار و 479 نفرساعت در قالب 11 هزار و 776 نفردوره در بخش آموزشگاه‌های آزاد بوده است.

وی با بیان اینکه 181 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در استان همدان فعال است، افزود: در این آموزشگاه‌ها 120 حرفه آموزش داده می‌شود.

مهرابی با بیان اینکه در فنی و حرفه‌ای استان در بخش دولتی نیز بیش از 400 حرف آموزش داده می‌شود، ابراز داشت: بعد از کسب اطمینان از بازارپسند بودن آموزش‌های آن، هیچ محدودیتی برای آموزشگاه‌های آزادی فنی و حرفه‌ای نداریم.

*قبولی 75 درصدی مهارت‌دیدگان طی امسال

وی استیجاری بودن مکان‌های آموزشگاه‌های آزاد را یکی از مشکلات آنها دانست و گفت: امیدواریم با ارائه تسهیلات به این بخش از آموزشگاه‌ها، نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد بیش از 50 مورد تفاهمنامه همکاری با دیگر سازمان‌ها و ادارات در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی خبر داد.

وی در ادامه از سنجش و ارزشیابی عملکرد توسط این اداره‌کل سخن راند و ابراز داشت: طی 6 ماه نخست امسال از 42 هزار و 926 نفر آزمون گرفته شده که 31 هزار و 359 نفر معادل 75 درصد آنها، نمره قبولی گرفته‌اند.

مهرابی در پایان سخنانش با اشاره به اجرای طرح آموزش استاد ـ شاگردی افزود: این آموزش‌ها در 6 ماه امسال 998 نفردوره بوده است.

انتهای پیام/89002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول