اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف قزوین اعلام کرد

اعزام 110 مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بالغ بر 110 مبلغ برای دهه نخست محرم به امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اعزام شدند.

اعزام 110 مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ،حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در جلسه توجیهی مبلغان اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در دهه اول ماه محرم اظهار داشت: جوانان و عموم مردم استان قزوین متدین و ولایت‌مدار هستند که می‌توان به راحتی این تدین و ولایت‌مداری آنان را در شور و شعور که نسبت برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) دارند مشاهده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه گفت: حضرت سیدالشهدا بزرگ‌ترین هدف خود از قیام را احیای مسئله امامت و ولایت بیان می‌فرماید لذا مبلغان ما در راستای تحقق و احیای این امر و سنت حسنه وقف به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان روایاتی مقام و جایگاه تبلیغ را در دین اسلام هم‌شأن با جایگاه شهدا دانست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در تشریح تعداد اعزام مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و از محل عوایدی حاصل از موقوفات مرتبط به منظور ترویج سنت حسنه وقف و همچنین در راستای بصیرت‌افزایی نهضت حسینی برای عزاداران بالغ بر 110 مبلغ که 60 مبلغ اعزامی از استان قم و بالغ بر 70 مبلغ بومی استان قزوین می‌باشند به امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اعزام شدند.

نوروزی اضافه کرد: این مبلغان وظیفه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، مداحی، پاسخگویی به شبهات مردم در مورد مسائل دینی و رسالت حسینی را بر عهده دارند.

لازم به ذکر است که همه ساله همزمان با مناسبت‌های مذهبی و ملی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اقدام به اعزام مبلغ به امامزادگان و مناطق محروم استان می‌نماید که امسال نیز همانند سنوات قبل همزمان با ماه محرم اقدام به اعزام پیش از 110 مبلغ به امامزادگان و مناطق محروم استان کرده است.

انتهای پیام/2667/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول