اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند خبر داد

اعزام 240 روحانی و مبلغ به مساجد و هیئت‌های نهاوند

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: در ماه محرم امسال 240 روحانی و مبلغ به مساجد و هیئت‌ها در سطح شهرستان نهاوند اعزام شده‌اند.

اعزام 240 روحانی و مبلغ به مساجد و هیئت‌های نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام حسین گروسی پیش از ظهر امروز در جمع عزادارن هیئت حسینی مسجد محمدیه (فرهنگیان) نهاوند اظهار کرد: ماه محرم ماه عزای اهل بیت(ع) است که باید از این واقعه عظیم درس‌های فراوان گرفت.

وی افزود: حضرت امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است بنابراین باید اهداف قیام خونین عاشورا برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین و تشریح شود.

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به ضرورت بیان مطالب واقعی و مستند توسط مبلغان و مداحان در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها تصریح کرد: واقعه عاشورا دارای اسناد معتبر و واقعی بسیاری است که اگر به درستی برای مستمعان بیان شود در واقع عملاً امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کرده‌ایم.

وی با اشاره به خطیر بودن وظیفه مبلغان و روحانیان در تمام ایام سال به ویژه ماه محرم گفت: با توجه به حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان در ایام ماه محرم در مساجد و تکایا، این ایام بهترین و مناسب‌ترین زمان برای بیان و بازگویی اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

گروسی با اشاره به فعالیت بیش از هزاران شبکه ماهواره‌ای فارسی‌ زبان علیه آرمان‌های والای اسلام به ویژه تشیع بیان داشت: بی‌هویت نشان دادن نسل جوان و دور کردن این نسل از اهداف و آرمان‌های مقدس خویش و ایجاد شکاف بین نسل جوان با پیشینیان و الگوهای آنان اصلی‌ترین هدف این شبکه‌های معاند و بی‌ریشه است.

وی ادامه داد: در این راستا هوشیاری روحانیان و مبلغان در چگونگی تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش ضرورت دارد.

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به فعالیت بیش از 240 هیئت مذهبی در سطح شهرستان نهاوند افزود: امسال برای نخستین بار هر هیئت مذهبی روحانی مستقل دارد که برگزاری نماز جماعت، دعاهای مختلف، مسابقات احکام و قرائت قرآن و سینه‌زنی و... را بر عهده دارند.

وی پراکندگی هیئت عزاداران را یکی از مشکلات این شهرستان در ایام ماه محرم عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار مقرر شده در ایام تاسوعا و عاشورا تعدادی از هیئت‌ها به طور مشترک در مکانی خاص اقدام به عزاداری کنند.

انتهای پیام/89016/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول