اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

ویژه‌برنامه‌های بیست و یکمین هفته کتاب در خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در استان خبر داد.

ویژه‌برنامه‌های بیست و یکمین هفته کتاب در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان تا دوم آذرماه سال جاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: این اداره کل با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و در استان آیت‌الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و استاندار محترم خوزستان فعالیت‌های ویژه‌ای را در سه سطح کتابخانه‌های عمومی، ادارات شهرستان و اداره کل استان برگزار خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: مراسم تقدیر و تجلیل از خادمین حوزه کتاب و کتابخوانی در یکی از روزهای هفته کتاب در سه سطح کتابخانه، شهرستان و استان طی یک برنامه منظم و کارشناسی شده از اشخاص برتر و نمونه در حوزه‌های مختلف با نظر کارشناسان و شاخص‌های معین در آئین بزرگداشت بیست و یکمین هفته کتاب تقدیر خواهد شد که این تقدیر نتیجه زحمات و تلاش‌ها و همکاری‌های مستمر آنهاست که در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش‌های ویژه‌ای را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از وظایف اصلی کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت‌های ویژه فرهنگی است، فعالیت‌های فرهنگی در هفته کتاب در هر سه سطح برگزار می‌شود.

منصوری اضافه کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی برگزاری جلسات قصه‌خوانی و روخوانی کتاب با حضور خانواده اعضا برای کودکان، تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب با دعوت از مولفین استان، برگزاری نشست ادبی با حضور مسئولان کانون ادبی و دعوت از اعضا و شعرای برجسته منطقه، ارسال پیامک با محتوای مناسب در راستای ارتقای مطالعه مفید در کتابخانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای گروه‌های مختلف سنی (مکتوب و آنلاین و...)، توزیع بروشورهای معرفی کتابخانه در منطقه و برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب در کتابخانه است.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب سال جاری خدمات ویژه و خاصی توسط همه کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد گفت: از جمله این خدمات خاص شامل عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در یک روز خاص، هماهنگی با مدارس، مساجد، مراکز آموزشی، واحدهای تولیدی و صنعتی در خصوص بازدید از کتابخانه در هفته کتاب تحت عنوان "هر روز با کتاب و کتابخانه"، ارائه خدمات اینترنتی و مقالات نمایه نشریات با 50 درصد تخفیف، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب، عضوگیری در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: برگزاری مسابقه با موضوع "ایده برای تقویت فرهنگ مطالعه مفید" به صورت استانی به همراه اهدای جوایز ارزنده از دیگر برنامه‌های هفته کتاب امسال است.

وی در پایان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای نواختن زنگ مطالعه در مدارس با اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در خصوص این برنامه انجام شده است و با حضور مسئولان ارشد استان در یکی از مدارس مرکز استان و مدارس شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/72001/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول