اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

موزه شوش ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: موزه شهر تاریخی شوش ساماندهی و تجهیز می‌شود.

موزه شوش ساماندهی می‌شود

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: موزه شهر شوش با استانداردهای موجود در بخش موزه‌داری فاصله دارد و به این دلیل این موزه را برای ساماندهی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این موزه در حال مذاکره با مشاوران متخصص هستیم تا در راستای بهبود وضعیت این موزه و تبدیل آن به موزه‌ای فاخر برنامه ارائه کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان شوش توانمندی تبدیل شدن به موزه‌ای روباز و برند بین‌المللی را دارد و باید در این زمینه به صورت تخصصی و فنی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری گفت: شهرستان شوش در سال آینده پرونده ثبت جهانیش به طور کامل تدوین می‌شود و برای طرح در یونسکو ارسال می‌شود و باید تا آن زمان مقدمات تبدیل شدن این شهر و موزه را به استانداردهای جهانی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال به شهرستان شوش اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافته است، تاکید کرد: در سال‌‌جاری بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان شوش اختصاص یافته و به این دلیل اقدامات زیادی در این شهر تاریخی در دست انجام است که امیدواریم در اسرع وقت تاثیرات آن را شاهد باشیم.

حیدری خاطرنشان کرد: توجه به شهر تاریخی شوش به دلیل تاثیرگذاری این شهر در تاریخ و تمدن کشور و توجه ویژه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و به این دلیل در سال‌جاری اعتبار اختصاص داده شده به این شهر تاریخی بیش از 400 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/72006/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول