اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

شهید گمنام باغ ‌موزه همدان میزبان مستشاران نظامی 20 کشور

به دعوت بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وابستگان20 کشور خارجی مستقر در ایران از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کرده و با اهدای تاج گل به مقام شامخ شهید گمنام دفن شده در این مکان ادای احترام کردند.

شهید گمنام باغ ‌موزه همدان میزبان مستشاران نظامی 20 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آخرین برنامه دیدار وابستگان نظامی بیش از 20 کشور خارجی مستقر در ایران در سفر دو روزه خود به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دیدار از باغ موزه دفاع مقدس همدان بود.

در این دیدار سه ساعته وابستگان نظامی در بدو ورود به باغ موزه دفاع موزه با مارش نظامی گروه موزیک نیروی هوایی استقبال شدند و حال و هوای رسمی در این بازدید حکمفرما شد.

بعد از نواختن مارش نظامی خلیل الهی‌تبار رئیس باغ موزه دفاع مقدس همدان مشخصاتی کلی از موزه در فضای باز این مکان برای میهمانان ارائه کرد که توسط مترجمان سازمان میراث فرهنگی ترجمه می‌شد.

ادای احترام به مقام شهید گمنام دفن شده در راهروی ابتدای باغ موزه دفاع مقدس با تاج گل و احترام نظامی همراه با مارش از نکات جالب توجه این بازدید به شمار می‌آید.

بازدید از غرفه‌های مختلف این باغ موزه و توضیحات مفصل و کامل توسط روایان که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند باعث شد تا در هر یک از قسمت‌های موزه عکس‌العمل‌های زیادی از مستشاران نظامی شاهد باشیم.

بعد از اتمام بازدید، حضور در مراسمی با سخنرانی چند تن از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان دیگر برنامه‌ای بود که برای وابستگان نظامی تدارک دیده شده بود.

پایان‌بخش این بازدید افتتاح غرفه شهدای هسته‌ای در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان بود.

در این غرفه دو سانتریفیوژ ساخت دستان پرتوان جوانان ایرانی، به باغ‌موزه همدان اهدا شده بود که پرده‌برداری شد.

این غرفه توسط امیرسرتیپ محمدحسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ژنرال محمدعلی قزق رئیس وابستگان نظامی مقیم در جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

غرفه شهدای هسته‌ای باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان به تصاویر شهدای هسته‌ای مزین شده که عکس و نام شهید احمدی‌روشن که اصالتاً همدانی است بیشتر به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/89020/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول