اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر پروژه ملی موزه‌های روستایی و عشایری:

موزه میراث روستایی در کشور ایجاد شود

ناظر پروژه ملی موزه‌های روستایی و عشایری گفت: ایجاد موزه میراث روستایی در حوزه‌های فرهنگی و معماری کشور به ویژه البرز جنوبی، منطقه کویری و گلستان در اولویت برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

موزه میراث روستایی در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود طالقانی ظهر امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی گیلان با اشاره به معماری خاص این موزه اظهار کرد: وجود چنین موزه‌هایی امکان ارتباط مستمر و پایدار نسل جوان را با گذشته فراهم می‌کند.

وی آشنایی نسل جدید جامعه با ارزش‌ها، باورها و داشته‌های میراث معنوی و مادی سرزمین پدری را مهم دانست.

بنیانگذار موزه میراث روستایی گیلان تصریح کرد: این آشنایی میزان آسیب‌پذیری جوانان از تهاجمات فرهنگی را به شدت کاهش می‌دهد.

وی برقراری ارتباطی سازنده و آموزنده با میراث فرهنگی گذشته دور و نسل‌های آینده را ضرورت خواند و افزود: موجودیت و ماهیت هر یک از حوزه‌های تمدنی و فرهنگی جهان در دهکده جهانی بستگی به میزان اثرگذاری فرهنگی آنها در آینده دارد.

طالقانی، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورت دارد میراث فرهنگی گذشته نزدیک سرزمین پدری را به درستی و با دقت بشناسیم و از بدفهمی نسبت به آن دست برداریم.

وی به برخی مخالفت‌ها در زمینه  ادغام سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب یک سازمان واحد اشاره کرد و گفت: این واقعیت را باید بپذیریم که اگر هر کدام از این سه فعالیت به درستی تعریف و برنامه‌ریزی شوند ماهیت فرهنگی آنها بر دیگر جنبه‌های فعالیت فزونی دارد.

این مسئول، تصریح کرد: سه حوزه مذکور می‌توانند نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای در برون‌رفت از بحران هویتی که جامعه شهری و روستایی کشور گرفتار آن شده است، ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین فرصت باید برای هر سه بخش فعالیت سازمان میراث فرهنگی، رویکرد جدیدی تعریف و برنامه‌ریزی شود.

طالقانی ضرورت ایجاد موزه میراث روستایی در کشور را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: با توجه به گستردگی تنوع اقلیمی، جغرافیایی و میراث فرهنگی، معنوی و مادی در کشور و در راستای هدفمند کردن فعالیت‌های سازمان و نقش مؤثر آن در مقابله با تهاجم فرهنگی، پیشنهاد می‌شود ایجاد موزه میراث روستایی در تمام حوزه‌های فرهنگی و معماری کشور به ویژه البرز جنوبی، منطقه کویری و گلستان در اولویت برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

وی ایجاد موزه میراث روستایی در کشور را در شناخت میراث فرهنگی گذشته و ارج گذاشتن به آن مهم و تأثیرگذار دانست.

انتهای پیام/2300/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول