اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه اقتصاد شهری شهرداری قزوین:

بانک اطلاعاتی املاک و مستغلات قزوین تشکیل می‌شود

رئیس کارگروه اقتصاد شهری شهرداری قزوین گفت: بانک اطلاعاتی املاک و مستغلات قزوین که در کارگروه اقتصاد شهری به تصویب رسید، تشکیل می‌شود.

بانک اطلاعاتی املاک و مستغلات قزوین تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمود نصرتی اظهار داشت: 30 درصد بودجه شهرداری از حوزه املاک تأمین می‌شود و اطلاعات دارایی‌های عمومی و جاری شهرداری با تشکیل این سازمان جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ثبت و ضبط می‌شوند.

وی با بیان اینکه با سیاست‌گذاری درست می‌توان به بهترین وجه از دارایی‌های عمومی و جاری در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره برد، افزود: وحدت در سیاست‌گذاری تفکیک، خرید، فروش، افراز و تملک زمین از دیگر اهداف تشکیل این بانک اطلاعاتی به شمار می‌رود.

رئیس کار گروه اقتصاد شهری شهرداری قزوین تشکیل سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر مصوبات این کار گروه اعلام کرد و گفت: خیران هر ساله با کمک‌های خیرخواهانه خود در ساخت اماکن عمومی همکاری دارند که این کار گروه قصد دارد با تشکیل این سازمان و جذب خیران شهرساز، در اجرای پروژه‌هایی همچون ساخت و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی و سرویس بهداشتی در سطح شهر از وجود این خیران بهره‌مند شود.

نصرتی تأسیس شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از اقدامات این کار گروه بیان کرد و افزود: تشکیل این شرکت در شورا تصویب و مجوزهای لازم برای تأسیس آن دریافت شده است و با مشخص شدن سهام‌‌داران، شاهد مشارکت نهادهای مالی و شهرداری‌ها در آن خواهیم بود.

وی به طرح ایجاد منطقه‌ای به نام باغ ویلا در قزوین اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به واسطه نبود منطقه باغ ویلا، پراکندگی ساختاری در اطراف شهر اتفاق افتاده است که کنترل و نظارت بر این ساخت و سازهای غیرقانونی برای شهرداری بسیار مشکل است و با توجه به نیاز شهروندان، ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب، ایجاد رونق اقتصادی شهر و شهرداری و جلوگیری از ساخت و سازهای پراکنده، به دنبال ایجاد منطقه باغ ویلا برای شهر قزوین هستیم.

مشاور مالی سرمایه‌گذاری شهردار قزوین با بیان اینکه راه‌اندازی سایت کار گروه اقتصاد شهری به اتمام رسیده است، گفت: با راه‌اندازی این سایت، مردم می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و منابع بالقوه اقتصادی موجود در شهر و حوزه شهرداری را معرفی کند تا بتوان از توانایی‌ها، سرمایه‌ها و منابع شهری استفاده حداکثری کرد.

نصرتی با اشاره به ایجاد کتابخانه دیجیتال در حوزه اقتصاد شهری عنوان کرد: کار گروه اقتصاد شهری قزوین با جمع‌آوری تمام مطالعات، بررسی‌ها و پژوهش‌های علمی در سطح شهر با همکاری مراکز علمی به دنبال راه‌اندازی این کتابخانه دیجیتال است تا با استفاده از تفکرات و تئوری‌های علمی، در راستای رونق اقتصادی شهر گام برداشته و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌‌های این کار گروه خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی مرکز تحقیقات در شورا یا شهرداری قزوین، اخذ نمایندگی از انجمن علمی اقتصاد شهری برای انتشار فصلنامه علمی و پژوهشی مدیریت شهری و برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد اقتصاد شهری برای مدیران، از دیگر طرح‌های این کار گروه است.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول