اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

بنیان جمهوری اسلامی بر پایه علم و دانش بنا شده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: جمهوری اسلامی اساس و بنیان کار خود را بر علم و دانش گذاشته، اما نظام ستمشاهی در گذشته بنیان کار خود را بر جهل و نادانی بنا نهاده بود.

بنیان جمهوری اسلامی بر پایه علم و دانش بنا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد صبح امروز در جلسه ستاد استانی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان اظهار داشت: فلسفه مکتب عاشورا منحصر به شیعه و مسلمانان نیست، بلکه این مسیر، راهی است که امام حسین(ع) برای بشریت مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه اصل فلسفه مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امام حسین(ع) به دنبال اقامه دین خدا و مقابله با ظلم و ستم بود تا برای نسل‌های آینده یک مسیر راه تعریف کرده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر لزوم اهمیت بر بحث کتاب و کتابخوانی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان فرصتی است که تمامی دستگاه‌ها باید از آن استفاده لازم را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به آموزه‌های دینی و آنجا که خداوند در قرآن به قلم قسم یاد می‌کند، اهمیت این موضوع برای همگان مشخص می‌شود تا به امر علم و دانش بیش از پیش توجه کنیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اهمیت امر کتاب و کتابخوانی نزد رهبری یادآور شد: رهبری جمهوری اسلامی با تمام مشغله‌هایی که دارند هر زمان که نمایشگاه کتاب برگزار شود از نمایشگاه دیدن و از تازه‌های نشر اطلاع حاصل می‌کنند و همین یک سیره عملی است که ما سر لوحه کارمان قرار دهیم.

وی با تأکید بر نگاه جمهوری اسلامی ایران در بحث کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی اساس و بنیان کار خود را بر علم و دانش گذاشته، اما نظام ستم شاهی در گذشته بنیان کار خود را بر جهل و نادانی بنا نهاده بود تا علم و دانش در بین مردم گسترش پیدا نکند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: با وجود مشکلات پیش روی جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان سال، کشور ما لحظه‌ای از علم و دانش دور نشده و بر پایه علم و دانش تأکید داشته، چرا که رهبران ما از علما و فضلای و دانشمندان و حکما هستند.

وی ابراز داشت: امروز در عرصه‌های مختلف علمی رشد و پیشرفت قابل توجهی داشتیم و دانشمندان ما سرآمد دانشمندان جهان هستند و در علوم مختلف حرف اول را در منطقه می‌زنیم و قطع به یقین در چشم‌انداز افقی که پیش رو است به عنوان یکی از قدرت‌های علمی جهان مطرح خواهیم شد.

قاسمی فرزاد اذعان کرد: امروز قدرت‌های جهانی همه توان خود را برای مقابله با ما در عرصه‌های مختلف گذاشتند و این مساله از پیشرفت علمی است که بر کشور حاکم شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: در طول چند سال اخیر ما با تنگنا‌ها و مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بودیم، اما در جایی که کمبود اعتبار هم داشته باشیم، برای علم و دانش و فرهنگ چیزی کم نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول