اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک خبر داد

اجرای طرح نظارت بر کشتار و ذبح شرعی دام در تاسوعا و عاشورا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک از اجرای طرح نظارت بر کشتار و ذبح شرعی دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

اجرای طرح نظارت بر کشتار و ذبح شرعی دام در تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیروس سلمان‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به مناسبت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و با توجه به ذبح شرعی دام قربانی در هیئت‌های مذهبی که منجر به افزایش تماس افراد با دام، لاشه و ترشحات دام می‌شود، به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: دامپزشکی هر ساله در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و به منظور حفظ سلامت عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) و تامین بهداشت عمومی دام، طرح نظارت بر کشتار و ذبح شرعی دام را با تشکیل گروه‌های ناظرین ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی به اجرا در می‌آورد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک ادامه داد: این طرح با به کارگیری سه اکیپ در شبکه دامپزشکی، کشتارگاه دام اراک و یک اکیپ سیار به اجرا در می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از خرید دام قربانی از سلامت ظاهری دام اطمینان حاصل کنند، خاطر نشان ساخت: شهروندان باید دقت کنند در خرید دام هیچگونه علائم ظاهری از قبیل لاغری، بیماری‌های پوستی مانند کچلی، گری، وجود کنه بر روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از چشم و بینی نداشته باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک افزود: استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده ‌سازی گوشت ضروری است و شهروندان حتی‌المقدور سعی کنند دام قربانی را در یک مکان تمیز و بهداشتی ذبح کنند.

انتهای پیام/87003/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول