اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای قضایی گلستان خبر داد

برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات با دستگاه قضایی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات با دستگاه قضایی گلستان خبر داد.

برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات با دستگاه قضایی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان چهارمین نشست شورای قضایی استان با بیان اینکه امنیت پایدار مبتنی بر قانون است، اظهار داشت: نیروهای مسلح به دلیل حساسیتی که دارند باید قانون‎مدارتر باشند که خوشبختانه مشاهدات و استراتژی‎های تبیین شده نشان می‎دهد این سازمان‎ها به خوبی این وضعیت را درک کرده‎اند.

وی با اشاره به پیشگامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در حوزه پیشگیری افزود: اگر قرار است خدمتی برای آسایش و آرامش مردم انجام دهیم باید حول محور قانون و حقوق شهروندی که برگرفته از احکام نورانی اسلام است، باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر پرهیز از اقدامات خودسرانه و سلیقه‎ای خاطرنشان کرد: سلب اعتماد عمومی، ایجاد هرج و مرج و ناپایداری امنیت از عوارض چنین اقداماتی است.

برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات با دستگاه قضایی گلستان

فاضلیان از برگزاری همایش مشترک با ائمه جمعه استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری این همایش سه هدف عمده و مهم دستگاه قضایی استان دنبال می‎شود.

وی با بیان اینکه حساسیت کار در دستگاه قضایی سبب شده نتوانیم آن گونه که شایسته است تلاش و زحمت همکارانمان در این حوزه را منعکس کنیم، گفت: نخستین هدف ما از برگزاری این همایش مشترک، اطلاع‎رسانی از ظرفیت‎های موجود در دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری گلستان شنیدن انتقادات و پیشنهادات را دومین هدف دادگستری از برگزاری این همایش مشترک عنوان کرد و افزود: ائمه جماعت با قشر گسترده‎ای از مردم در ارتباط هستند و می‎توانند به عنوان نماینده افکار عمومی بخشی از انتظارات و انتقادات جامعه را به ما منتقل کنند.

فاضلیان با بیان اینکه با وجود برنامه‎های انجام شده در حوزه پیشگیری همچنان شاهد افزایش ورودی پرونده به محاکم هستیم، گفت: کمک گرفتن از ائمه جمعه در روند پیشگیری از وقوع جرم از دیگر اهداف ما از برگزاری این نشست مشترک است.

وی تصریح کرد: پرداختن به ناهنجاری‎ها و آسیب‎های اجتماعی ناشی از آنها در خطبه‎های نماز می‎تواند در کاهش وقوع جرم در جامعه تاثیرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان وی، دادستان مرکز استان، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان، روسای سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان بازرسی، مدیران کل زندان‎ها، ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و تعزیرات حکومتی استان عضو شورای قضایی هستند.

ریاست این شورا را رئیس کل دادگستری بر عهده دارد.

انتهای پیام/2307/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول