اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف کاشان:

عاشورا نتیجه فراموشی غدیر توسط خواص بود

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات کاشان، علت وقوع عاشورا را فراموشی پیام غدیر توسط خواص پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست.

عاشورا نتیجه فراموشی غدیر توسط خواص بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد امشب در سالن شهدای پاسدار این شهرستان، اظهار داشت: اگر مسلمانان پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) به دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کردند، تاریخ شاهد وقایع تلخی چون شهادت حضرت زهرا(س) و واقعه کربلا نمی‌شد.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه‌های مظلوم یاد و بر لزوم تلاش همه اقشار جامعه در هر پست و جایگاهی برای زدودن مظلومیت از چهره این دو واجب الهی تأکید کرد.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات کاشان، خاطرنشان کرد: اهمیت و جایگاه این دو واجب الهی به گونه‌ای است که سالار شهیدان فلسفه قیام خود را اصلاح امت جدش و احیای این دو فریضه بیان می‌فرماید.

رضوان‌نژاد با تأکید لزوم بصیرت در جامعه اسلامی تصریح کرد: بیت الغزل سخن مقام معظم رهبری که رژیم صهیونیستی را نامشروع خواندند همان تبری و دشمن‌شناسی است و باید مراقب باشیم تا لبخند دشمن ما را غافل نسازد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات کاشان برای هشتمین سال متوالی عنوان کرد: انتخاب سالن شهدای پاسدار این شهرستان برای محل برگزاری این همایش به دلیل صورت گرفت که محل اعزام رزمندگان و فرودگاه شهدای دوران دفاع مقدس این مکان بود.

رضوان‌نژاد با اشاره به کمرنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر طی ماه‌های اخیر در برخی ادارات کاشان، ساماندهی و تقویت انگیزه بین اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

وی، آموزش را از دیگر اهداف هشتمین همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات کاشان دانست و بیان کرد: در راستای تحقق این امر کتاب «واجب فراموش شده» که برگزفته از 30 مورد از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در زمینه این دو فریضه دینی است و کتاب «راه رشد» که حاوی مطالب در مورد شرایط و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر است در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش قرار گرفت.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات کاشان، با تشریح فعالیت سالانه این معاونت، برگزاری چهار هم‌اندیشی برای ادارات شهرستان در شش ماهه اول سال و برگزاری همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات و بررسی نقاط ضعف و قوت در آن در هفته احیای این دو فریضه الهی را برنامه هر ساله این معاونت برشمرد.

انتهای پیام/2406/ذ30 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول