اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل خبر داد

بهره‌مندی 1566 مددجو از تسهیلات کارگشایی

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل گفت: یک‌هزار و 566 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد اردبیل از تسهیلات کارگشایی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 1566 مددجو از تسهیلات کارگشایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل قدیمی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور مددجویان در اردبیل اظهار داشت: بیش از 16 میلیارد و 653 میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت حمایت این شهرستان طی هفت ماهه‌ سال‌جاری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این مبلغ در قالب وام کارگشایی در اختیار یک‌هزار و 566 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد و خانواده‌های بی‌بضاعت شهرستان اردبیل قرار گرفته است.

قدیمی با اعلام اینکه برای 678 خانوار از مددجویان کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر هفت میلیارد و 509 میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به این تعداد از خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 9 میلیارد و 144 میلیون ریال تسهیلات کارگشایی نیز برای خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است، اضافه کرد: تعداد 888 خانواده‌ بی‌بضاعت نیز از این مقدار تسهیلات کارگشایی بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: تسهیلات کارگشایی که به صورت کاملاً قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، خدمتی است که برای رفع مشکلات معیشتی و اساسی مددجویان و افراد بی‌بضاعت جامعه ارائه می‌شود تا بخشی از مشکلات و نیازهای ضروری آنان را مرتفع سازد.

قدیمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر دو میلیارد و 618 میلیون ریال بابت کمک هزینه‌ جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل ادامه داد: در طول این مدت 245 نوعروس تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل با دریافت بالغ بر دو میلیارد و 450 میلیون ریال کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه راهی خانه‌ بخت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نوعروسان تحت پوشش، کمک هزینه‌ ازدواج مجدد برای هشت نفر از بانوان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، گفت: بالغ بر 40 میلیون ریال بابت تأمین کمک هزینه‌ جهیزیه‌ آنان پرداخت شده است.

قدیمی با اعلام اینکه افزون بر 128 میلیون ریال نیز در قالب هدیه‌ ازدواج در اختیار فرزندان ذکور خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: با پرداخت این مقدار هدیه‌ ازدواج، 62 نفر از مددجویان تحت حمایت زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری این نهاد فراهم آوردن زمینه‌ ازدواج آسان، تأمین کمک هزینه‌ جهیزیه نوعروسان و تحکیم بنیان خانواده‌ها است، تصریح کرد: قبل از اهدای کمک هزینه‌های جهیزیه، نوعروسان در کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در رابطه با آیین همسرداری، آسیب‌های اجتماعی و نحوه تربیت بهتر فرزندان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. 

بهره‌مندی 9 هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 9 هزار و 166 مددجوی تحت پوشش از خدمات فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای این نهاد بهره‌‌مند شده‌اند.

قدیمی تصریح کرد: ارائه‌ خدمات فرهنگی و آموزشی به خانواده‌های تحت حمایت یکی از اولویت‌های کاری کمیته‌ امداد است که در راستای آن دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی برای گروه‌های هدف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی برای جوانان در آستانه‌ ازدواج، نوعروسان، همسران جوان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته‌ امداد برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: حفظ عزت نفس، کرامت و همچنین تحکیم بنیان خانواده از جمله مباحث مهمی است که توسط اساتید مجرب حوزوی و دانشگاهی برای گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

قدیمی اضافه کرد: در این کارگاه‌های آموزشی مطالبی از قبیل مسائل دینی و عقیدتی، اقتصاد در خانواده، آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و موضوعات مختلف اخلاقی و معنوی به سمع و نظر مخاطبان رسیده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود ارائه‌ مشاوره گروهی و چهره به چهره برای مددجویان را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: در طول این مدت چهار هزار و 373 مددجوی تحت پوشش از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/62006/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول