اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز‌:

‌باشکوه‌ترین نماز ظهر عاشورا امسال در استان البرز برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: در تلاش هستیم تا نماز ظهر عاشورای امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با حضور همه عزاداران حسینی برگزار شود.

‌باشکوه‌ترین نماز ظهر عاشورا امسال در استان البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اکبر موسوی بعد از ظهر امروز با دعوت از خبرنگاران، برنامه‌های این ستاد در دهه نخست محرم را تشریح کرد.

وی طی سخنانی اظهار داشت: امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان دغدغه دین داشتند و برای حفظ اصول و آرمان‌های دینی قیام و جان مبارک خود را نثار کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: هدف از قیام عاشورا حفظ دین و اصول دین مبین اسلام است و سید و سالار شهیدان و یاران ایشان در ظهر عاشورا نمازی عاشقانه را اقامه کردند.

موسوی تصریح کرد: تمام رفتار و سخنان گهربار امام حسین (ع) در قیام عاشورا، الگویی برای بشریت است و زمانی که ایشان در اوج جنگ نماز جماعت برپا می‌دارند، این اقدام باید برای همه مسلمانان الگو بوده و اقامه نماز را باید در اولویت تمام کارهای خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: کسی که برای خدا به نماز می‌ایستد، در حقیقت متعهد می‌شود که تمام کارهایش برای خدا باشد و برپایی مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بدون تاکید و توجه به نماز معنی پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز در پاسخ به این پرسش که با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری محرم و صفر، این ستاد چه برنامه‌هایی در دستور کار دارد؟ گفت: برنامه‌هایی برای اقامه نماز در هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها داریم که با همکاری مدیران هیئت‌های فوق در دست اجرا است.

موسوی ادامه داد: اولویت اصلی این برنامه‌ها اقامه نماز مغرب و عشا در تکایا و هیئت‌ها با حضور علمای دینی است.

* نماز ظهر عاشورا با حضور همه عزاداران حسینی اقامه خواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پایبندی انسان‌ها به اصول دینی مانع از انحراف آنها می‌شود، گفت: در حال حاضر تهاجم فرهنگی شدیدی از سوی غربی‌ها علیه باورها و اعتقادات مذهبی مردم ولایی ایران اسلامی به ویژه نسل جوان اعمال می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز تاکید کرد: برای خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی غرب باید برای جذب بیشتر جوانان برنامه‌ریزی داشته باشیم و ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت به طور قطع نقش موثری در مصون نگاه داشتن نسل جوان از انحرافات اجتماعی داشته و خواهد داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌ای از سوی ستاد اقامه نماز استان البرز در ظهر روز عاشورا با همکاری همه هیئت‌ها، حسینیه‌ها و تکایای مذهبی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: عزاداران حسینی (ع) در روز عاشورا اقدام به برپایی دسته‌های سینی‌زنی و زنجیرزنی کرده و طبق برنامه‌ای که با همکاری هیئت‌های مذهبی مختلف در استان البرز داریم، هنگام اذان ظهر، حرکت دسته‌های عزاداری و مداحی‌ اهل بیت (ع) متوقف و هر گروه در هر مکانی که هستند، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه خواهند کرد.

موسوی گفت: در تلاش هستیم تا نماز ظهر عاشورای امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با حضور همه عزاداران حسینی برگزار شود.

وی اظهار داشت: همچنین تبلیغات فرهنگی برای اجرای این برنامه و اطلاع‌رسانی به مردم عزادار در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

* اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در اماکن متبرکه البرز

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: از سوی دیگر برنامه‌ اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در تمام امامزاده‌ها، اماکن مقدس و متبرکه استان البرز با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرار دارد.

موسوی در پایان اظهار داشت: بر این اساس ظهر عاشورا در تمام اماکن متبرکه استان البرز و مقابل امامزاده‌ها نماز جماعت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول