اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد اقامه نماز کردستان

10 سازمان برتر فرهنگ اقامه نماز کردستان تجلیل شدند

10 سازمان و اداره برتر استان کردستان که در امر برپایی اقامه نماز نقش مهمی داشته بودند، تجلیل شدند.

10 سازمان برتر فرهنگ اقامه نماز کردستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج استاندار کردستان ظهر امروز در ستاد اقامه نماز استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان برگزار شد، اظهار کرد: باید از فریضه الهی نماز بیشترین بهره برد و نیاز جامعه در این حساسیت زمانی توجه به فرایض دینی است.

علیرضا شهبازی از نماز به عنوان بهترین ظرفیت برای مقابله با ترویج ضد ارزش‌ها در جامعه یاد کرد و بیان داشت: اگر فرهنگ اقامه نماز در جامعه گسترش پیدا کند جایی برای ظهور و خودنمایی لباس‌های ضد ارزشی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: ‌اگر فرهنگ اقامه نماز و تلاوت قرآن را در جامعه نهادینه کنیم بسیاری از آسیب‌های و منکرات از جامعه رخت بر خواهد بست.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید مدیران کل ادارات و سازمان‌ها در امر نماز مسئولیت مهمی داشته باشند و هر سازمانی در این امر بیشتر مشارکت کند، موفق‌تر است.

ترویج فرهنگ نماز نیازمند کار فرهنگی است

شهبازی بر نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و افزود: برای امامان جماعت در سطح ادارات و مدارس استان کردستان اقدامات خوبی انجام شده که انتظار داریم با کار فرهنگی و نظارت بیشتر مسئولان بر اقامه نماز این فریضه الهی پررونق‌تر شود.

استاندار کردستان بر آسیب‌شناسی اقامه نماز و تشویق و ترغیب جوانان به امر نماز تاکید و بیان کرد: تجربه ثابت کرده در جاهایی که امامان جمعه و جمعه با جوانان ارتباط تنگاتنگ و زیادی داشته آن مکان موفق‌تر بوده است.

شهبازی افزود: متاسفانه در برخی مساجد فقط حضور افراد مسن و سالخورده را می‌بینیم که این جای تاسف دارد و باید بیشتر روی این موضوع کار فرهنگی شود.

وی پیشنهاد کرد که جلسه شورای اداری استان در هفته آینده به امر اقامه نماز و موضوعات ستاد اقامه نماز اختصاص یابد و با ادارات و سازمان‌های مختلف استان ماهانه جلسه‌ای در ارتباط با امر نماز برگزار شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید ادارات سطح استان برنامه‌ریزی مناسبی برای اقامه نماز را داشته باشند، افزود: بسیاری از مسائل جامعه مربوط به نماز می‌شود که توجه به نماز می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کند.

شهبازی با بیان اینکه با نهادینه شدن نماز بین جوانان و نوجوانان جامعه دیگر نیازی به برنامه‌ریزی برای حل معضلات سطح جامعه نیست، اضافه کرد: باید بین اقشار مختلف سطح جامعه فرهنگ قران و نماز را نهادینه کنیم.

انتهای پیام/79005/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول