اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امامان جمعه و جماعت استان کردستان:

اقامه نماز در اولویت کاری مسئولان ادارات قرار گیرد

امامان جمعه و جماعت استان کردستان در ستاد اقامه نماز تاکید کردند: اقامه نماز در اولویت کاری مسئولان و مدیران استان قرار گیرد.

اقامه نماز در اولویت کاری مسئولان ادارات قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این جلسه دو ساعته که ظهر امروز در ستاد اقامه نماز استان و در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، امامان جمعه و جماعت اهل سنت و تشیع شهرستان‌های استان بر ترویج فرهنگ نماز در سطح ادارات تاکید کردند.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران در این جلسه اظهار کرد: باید فرهنگ نماز بر همه چیز مقدم باشد و کارهای ارباب رجوع به عنوان کارهای دنیوی در اولویت‌های بعدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی اشرف علی‌محمدی افزود: باید مسائل اخروی در اولویت نخست کارهای ما قرار گیرد و بحث اقامه نماز نیز در اولویت کاری تمامی دستگاه‌های استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر مدیران در زمینه اهمیت نماز فعال و پیشقدم باشند و سر موقع در نمازخانه‌ها حضور داشته باشند دیگران نیز به تبعیت از مسئولان در این امر حضور می‌یابند.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران اضافه کرد: مسائل دنیوی واقعاً برای زندگی دنیاست اما مسائل عبادی و معنویت ابدیت انسان را تضمین می‌کند و در زندگی ابدی ما تاثیر دارد و می‌تواند ما را به مسیر رستگاری رهنمون سازد.

امام جمعه بیجار نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر نماز اقامه شود امنیت در جامعه برقرار و ناهنجاری‌های اجتماعی رخت بر می‌بندد.

حجت‌الاسلام علی مرادی از نماز و ذکر خداوند به عنوان آرامش‌دهنده قلب مسلمانان و پاک‌کننده زنگار دل انسان‌ها نام برد و تصریح کرد: باید ستاد اقامه نماز استان تقویت شود و برنامه‌ریزی مناسبت‌تری برای ترویج فرهنگ نماز به عنوان یکی از فرایض دینی انجام شود.

وی تاکید کرد: باید مدیران و مسئولان استان کردستان در ادارات استان برای برپایی نماز جماعت از خود مایه بگذارند و مدیرانی که در امر نماز تلاش بیشتری کردند بدون شک آن اداره در انجام فرایض دینی و الهی موفق‌تر بوده است.

امام جمعه بیجار با تاکید بر بهره‌مندی از فضایل عاشورا و قیام امام حسین(ع) در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: عشق ورزیدن به اهل بیت و ائمه اطهار و الگو قرار دادن سیره و سلوک آن بزرگواران باعث سعادتمندی و سربلندی است.

مرادی بیان کرد: برپایی اقامه نماز یکی از معروفات است که امام حسین(ع) در قیام عاشورا درس‌های زیادی از جمله اقامه نماز ظهر عاشورا را به ما داده‌اند.

وی تصریح کرد: در آیات و روایت بسیار زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت تاکید شده است و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده است که کار نباید مانعی برای تاخیر در برپایی نماز باشد.

امام جمعه بیجار در پایان خاطرنشان کرد: نماز بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال است و بازدارنده گناه، عصیان و پوشاننده خطا و اشتباه انسان‌هاست.

شایان ذکر است در این جلسه، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، کمیته امداد امام خمینی کردستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، فرمانداری شهرستان سقز، شرکت آب و فاضلاب شهری استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداری دهگلان به عنوان ادارات برتر اقامه نماز استان کردستان معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/79005/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول