اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار نماینده مجلس با مردم آبیک مطرح شد

ناامنی در کمین ساکنان مسکن مهر آبیک

مشکلات مردم شهرستان آبیک با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه شهر آبیک بررسی شد.

ناامنی در کمین ساکنان مسکن مهر آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در دفتر حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک مشکلات مردم شهرستان آبیک بررسی شد.

مردم این شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه مشکلات خود را در قالب نامه‌هایی ارائه کردند که اشتغال، هزینه پرداخت آورده مسکن مهر، کمک برای دریافت وام و مشکل مسکن از جمله درخواست‌ها و مشکلاتی بود که مطرح شد و حجت‌الاسلام حسینی با ارجاع به دستگاه‌های مربوطه شهرستان آبیک به نامه‌ها و درخواست پاسخ داد و برخی از نامه‌ها و مشکلات به دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ارجاع داده شد.

در ادامه این دیدار، حسین گرشاسبی یکی از ساکنان مسکن مهر شهر آبیک اظهار کرد: متأسفانه هفته‌ای دو بار چاقوکشی، سرقت خودرو، اسیدپاشی روی خودرو در محوطه مسکن مهر صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود ناامنی در مسکن مهر، تصمیم گرفته شد که این محوطه حصارکشی شود ولی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اذعان کردند که چون مسکن مهر جزو بافت شهری است،  شهرک محسوب نمی‌شود به همین دلیل اجازه حصارکشی و فنس‌کشی داده نشد.

این شهروند آبیکی خاطرنشان کرد: چند ماه پیش با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قزوین به ویژه مسئولان انتظامی استان قزوین، قول‌های مساعدی در خصوص رفع مشکلات امنیتی مسکن مهر و تامین امنیت داده شده بود ولی به طور کامل این قول‌ها تحقق نیافته است.

گرشاسبی تاکید کرد: از مسئولان انتظامی درخواست داریم که در زمینه افزایش ضریب امنیتی مسکن مهر تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی اضافه کرد: چند ماه پیش از سوی سپاه ناحیه آبیک، پایگاه بسیج در مسکن مهر راه‌اندازی شد که تا حدی مشکلات رفع شد ولی امنیت به طور کامل برقرار نیست و ساکنان با مشکل مواجه هستند.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست این شهروند آبیکی و رفع معضلات و مشکلات موجود در مسکن مهر، با مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین تماس گرفت و از قول مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: طبق قانون مسکن مهر جزو بافت شهری است و فنس‌کشی و حصار نباید صورت گیرد ولی با مسئولان شهرستان آبیک و نیروی انتظامی این شهرستان موضوع بررسی، پیگیری و مشکل رفع می‌شود.

لازم است بدانید مسکن مهر آبیک به شهرک بعثت نامگذاری و معروف شده است.

ضرورت رفع معارض در مسکن مهر

بنابر این گزارش، مدیرعامل تعاونی قنادان و نانوایان شهرستان آبیک خطاب به نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: از 11 هزار هکتار مسکن مهر، نیم دانگ در فاز دوم که مشاع بوده، معارض دارد و تاکنون سند ساکنان تفکیک و صادر نشده است.

موسی محرابی افزود: با توجه به اینکه تعهد تفکیک سند متقاضیان مسکن مهر پنج سال بوده است، در نظر داشتیم که دو سال تمدید کنیم ولی نتوانستیم تمدید کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولان درخواست داریم که مشکل زدن سند به نام ساکنان مسکن مهر را رفع کنند.

حسینی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست این شهروند آبیکی و رفع تفکیک سند ساکنان مسکن مهر آبیک، با مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین تماس گرفت و از قول نادر محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اذعان کرد: مسکن مهر آبیک سه معارض داشته که  مشکل دو معارض زمین رفع شده و رضایت داده‌اند ولی رضایت یک معارض باقی مانده بود که توافق صورت گرفته بود ولی عمرش به دنیا نبود و با توجه به اینکه پول به حسابش واریز شده است با صدور حکم دادستان، مشکل رفع شده و سند برای ساکنان صادر می‌شود.

لازم به توضیح است؛ در زمان کلنگ‌زنی مسکن مهر که با حضور حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و جمعی از مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک صورت گرفت، زمزمه‌هایی مبنی بر وجود معارض در اراضی مسکن مهر شهرستان آبیک وجود داشت.

در این دیدار در خصوص وضعیت نامناسب و تصادفات متعدد در جاده کمال‌آباد به آبیک سخن به میان آمد که حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اطهار کرد: با وزیر راه و شهرسازی به طور مکتوب در این خصوص اقدام شده و این موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول