اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شیراز مطرح کرد

ارتباط مستقیم احکام دادسراها با امنیت مورد انتظار مردم

دادستان شیراز گفت: نوع تصمیمات، قرارها و احکامی که در دادسراها اتخاذ می‌شود ارتباط مستقیمی با ایجاد امنیت مورد توقع جامعه دارد.

ارتباط مستقیم احکام دادسراها با امنیت مورد انتظار مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی‌مهر در مراسم تودیع و معارفه معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز که با حضور مسئولان قضایی دادگستری استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: کار در دادسرای انقلاب به لحاظ نوع کار و پرونده‌هایی که در دادسرا رسیدگی می‌شود از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه تلاش همکاران در دادسرا ارتباط مستقیمی با بهبود امنیت در جامعه و نظام دارد.

وی افزود: پرونده‌های موجود در دادسرا فاقد شاکی خصوصی است چراکه در این‌گونه پرونده‌ها دادستان به عنوان مدعی‌العموم و شاکی ورود می‌کند و نسبت به قرارها و احکام صادر شده نظارت دارد.

این مسئول اضافه کرد: باید سرپرست و قضات دادسرای انقلاب توجه ویژه‌ای به بعضی از پرونده‌های موجود در دادسرا به خاطر اینکه پیامدها و تبعات منفی در جامعه ایجاد می‌کند داشته و با اقتدار نسبت به این موارد برخورد کنند.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: نوع تصمیمات، قرارها و احکامی که در دادسرا اتخاذ می‌شود ارتباط مستقیمی با ایجاد امنیت مورد توقع جامعه دارد و هر چه در تصمیمات با اقتدار و بدون اغماض عمل کنیم شاهد امنیت و آرامش بهتری درخور شأن مردم خواهیم بود.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه مبنی بر پاسخگویی به مردم و تکریم ارباب رجوع گفت: با وجود حجم سنگین کار در دادسرا باید به این نکته توجه کرد که دستگاه قضایی آخرین پناهگاه و مرجعی است که مردم به آن مراجعه می‌کنند، بنابراین تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

القاصی‌مهر ادامه داد: تجربه نشان داده است که دلسوزی، تلاش و جدیت قضات و کارمندان ارتباط تنگاتنگی با رضایت مردم از دستگاه قضایی دارد.

وی به ضرورت وجود تعامل و همکاری دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ها و در عین حال حفظ استقلال دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری مناسب سایر دستگاه‌‌ها با دستگاه قضایی تأثیر چشم‌گیری در تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها دارد اما باید به قانون و سیاست‌های کلی دستگاه قضایی که همان سیاست مقام معظم رهبری است توجه داشت و استقلال دستگاه قضایی را حفظ کرد.

در پایان این مراسم از تلاش‌های قاضی سید رضا موسوی تبار تقدیر و قاضی کوروش زارعی به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب شیراز معرفی شد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول