اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس داداگستری استان تهران:

دستگاه قضا از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد امنیت پایدار استفاده می‌کند

رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات دستگاه قضا گفت: دستگاه قضا از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت پایدار استفاده می‌کند.

دستگاه قضا از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد امنیت پایدار استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، علیرضا آوایی در آئین افتتاح نخستین حوزه قضایی بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت گفت: هدف از تأسیس حوزه قضایی دسترسی آسان مردم به قضات، ایجاد امنیت اجتماعی و ایجاد امنیت قضایی است.

رئیس دادگستری استان تهران اظهار داشت: برای انتخاب قضات همواره با چالش‌هایی مواجه هستیم و این امر نیازمند صرف وقت، مطالعات و بررسی‌های تخصصی است.

وی در ادامه افزود: اخلاق حسنه، سعه صدر، ولایت‌مداری، عالم بودن، تدین، عقلانی عمل کردن و خوشنامی از مهمترین شاخصه‌های قضات است.

آوایی ادامه داد: کشف حقیقت بسیار دشوار است و قضات وظیفه سنگینی بر دوش دارند تا بتوانند اهداف دستگاه قضا را محقق کنند که اگر چنین نشود فقط یک دستگاه به ادارات دیگر اضافه شده است.

رئیس دادگستری استان تهران گفت: البته راه‌اندازی دستگاه‌های قضایی همواره با مشکلات جدیدی نیز مواجه است، پیش از راه‌اندازی دستگاه قضا و دادگاه مردم مشکلات را بین خودشان مرتفع می‌کنند ولی به محض دیدن این دستگاه جدید تصور می‌کنند که باید مشکلات ولو کوچک را به این محل ارجاع دهند که این امر باعث اطاله دارسی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به انبوه پرونده‌های موجود در دستگاه قضا گفت: در اصل هر قاضی باید روزانه تنها به دو پرونده رسیدگی کنند در صورتی که بعضی از قضات در تهران روزانه 17 پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آوایی افزود: قضات بر اساس ارائه دلیل و سند حکم صادر می‌کنند و احکام صادره تنها بر این اساس ابلاغ می‌گردد و نباید به خاطر رأی صادر شده به قضات برچسب‌های ناروا چسباند.

رئیس دادگستری استان تهران تأکید کرد: قضات باید با مردم حتی مجرمان با احترام برخورد کنند، هیچ جای دین به ما چنین اجازه‌ای نداده که به مجرم توهین کرده و وی را تخریب و تحقیر نماییم، ممکن است همین مجرم روزی توبه کند باید در نظر داشت که همه انسان‌ها در معرض لغزش قرار دارند.

وی گفت: قضات باید در تصمیم‌گیری حفظ آبروی افراد را در اولویت کار خود قرار دهند و تا زمانی که دلیل و سندی ندارند کسی را به دادگاه احضار نکنند.

آوایی بیان داشت: ما باید مراقب مال و جان و آبروی مردم باشیم و در این مسیر نباید به کسانی که به امنیت، جان و مال مردم لطمه وارد می‌کنند مجال تحرک دهیم تا جسورتر شوند، دستگاه قضا از بالاترین ظرفیت‌های استفاده می‌کند تا مردم احساس امنیت کنند.

بر پایه این گزارش، علیرضا نیک‌منش در پایان این مراسم به‌عنوان نخستین رئیس حوزه قضایی بخش شریف‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام/2462/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول