اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز صورت گرفت

انتقاد فرماندار شیراز از عملکرد شهرداری در طرح امنیت اجتماعی

فرماندار شیراز گفت: با گذشت بیش از 15 ماه از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی هنوز اقدام قابل قبولی از سوی شورای شهر و شهرداری شیراز صورت نگرفته است.

انتقاد فرماندار شیراز از عملکرد شهرداری در طرح امنیت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: معیار عملکرد همگی ما قانون بوده و در تمام زمینه‌ها تکلیف دستگاه‌ها و شهرداری و شورای شهر روشن است و در این زمینه فرمانداری تلاش کرده تا وظیفه دستگاه‌ها در مسائل شهر را احصا و شفاف‌سازی کند.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با اشاره به وظایف فراسازمانی شهرداری و لزوم همکاری آن با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: در ماده 29 قانون مبارزه با مواد مخدر به صراحت وظایفی برای دستگاه‌ها مشخص شده است و چنانچه مدیر و مسئولی در انجام وظایف خود کوتاهی کند به یقین در مبارزه با این پدیده شوم ناکام می‌مانیم.

زرین‌کلاه افزود: بر اساس این ماده قانونی ترکیب اعضا و شرح وظایف کمیته‌ها توسط دبیر ستاد مشخص و به تصویب ستاد می‌رسد و از آن پس لازم‌الاجرا است و در این مورد بر اساس طرحی که از سوی دبیر ستاد تهیه و به تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده است، شهرداری‌های مناطق آلوده استان‌ها موظف شده‌اند نسبت به جانمایی و اسکان اهالی نقاط مورد پاکسازی، بهسازی نقاط تخریب شده در طرح مبارزه با مواد مخدر، تامین امکانات خودرویی مورد نیاز طرح و همکاری با ماموران در جمع‌آوری و انتقال متهمان دستگیر شده اقدام کنند.

فرماندار شیراز به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و تخریب برخی مراکز توزیع مواد مخدر در شیراز اشاره کرد و گفت: در این طرح که توسط فرمانداری تهیه و با حکم قضایی تعدادی از مراکز توزیع مواد مخدر در ماذون قشقایی مورد تخریب قرار گرفت، شهرداری باید با توجه به شرح وظایف خود وارد عمل می‌شد اما با گذشت بیش از 15 ماه از اجرای این طرح هنوز اقدام قابل قبولی از سوی شورای شهر و شهرداری شیراز صورت نگرفته است.

زرین‌کلاه تصریح کرد: نقاطی که در منطقه ماذون قشقایی مورد تخریب قرار گرفت باید طبق وظیفه و قانون توسط شهرداری تملک می‌شد تا سایر دستگاه‌ها بتوانند با قدرت و سرعت بیشتری به ادامه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بپردازند.

وی افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، پاکسازی شهر از معتادان و متکدیان در برنامه‌های جدی و مداوم فرمانداری قرار دارد و هرگز متوقف نمی‌شود و در این زمینه انتظار همکاری جدی‌تر از سوی شورای شهر و شهرداری وجود دارد.

مسئله متکدیان و هجوم جمعیت بسیاری از این افراد از دیگر مسائلی بود که فرماندار شیراز را ناچار به انتقاد از عملکرد شهرداری کرد.

رئیس شورای تامین شیراز با انتقاد از چهره نازیبای این شهر به دلیل هجوم بی‌امان متکدیان بیان کرد: برابر تبصره ماده 2 و ماده 3 مصوبه شورای عالی اداری کشور، تامین محل، امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز برای نگهداری متکدیان به عهده شهرداری قرار دارد در حالی که در حال حاضر تنها 10 نفر نیرو آن هم به صورت شبانه‌روزی برای جمع‌آوری متکدیان در کلان‌شهر شیراز وجود دارد و به نظر نمی‌رسد معقول و قابل قبول باشد و به همین دلیل است که معتقدیم سازوکار فعلی شهرداری شیراز موجب پاکسازی سومین حرم اهل بیت (ع) از متکدیان نمی‌شود بلکه هر روز شاهد رشد فزاینده این افراد در شهر شیراز هستیم.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول