اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش و پرورش اصفهان 155میلیارد تومان بدهی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش استان اصفهان، 155 میلیارد تومان بدهی دارد و با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است.

آموزش و پرورش اصفهان 155میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه 13 آبان ویژه دانش‌آموزان است، اظهار کرد: امیدواریم که دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به صورت با‌شکوه در راهپیمایی روز 13 آبان شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال کاروان تعلیم و تربیت استان با حدود 800 هزار دانش‌آموزان سال تحصیلی خود را آغاز کرده است، ادامه داد: همچنین در سال تحصیلی جدید 60 هزار معلم در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه فعالیت کاروان تعلیم و تربیت استان در سال تحصیلی جدید در هفت هزار مدرسه در قالب 33 هزار کلاس درس آغاز شده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان با وجود تمام کمبود‌های موجود در زمینه معلمان فعالیت خود را به خوبی آغاز کرد.

وی به وجود مشکلات اقتصادی بسیار در حوزه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان اصفهان، 155 میلیارد تومان بدهی دارد و با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است.

عاملیان عدم انگیزه کارمندان ادارات آموزش و پرورش استان را به دلیل عدم پرداخت اضافه‌کاری به آنها از مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش استان دانست و تاکید کرد: همچنین تغییر مدیریت‌ها و مباحث و مشکلات دولت نیز به مشکلات آموزش و پرورش اضافه شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان با وجود تمام این مشکلات شرایطی را در استان فراهم کرده که نمودار‌های آموزش و پرورش و وضعیت آموزشی استان رو به رشد است، افزود: همچنین طی سال‌های گذشته فعالیت‌های آموزشی استان به میزان بسیاری ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه صداقت، دلسوزی و تعاملات انسانی شعار آموزش و پرورش است، گفت: در حال حاضر تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش استان متناسب با این شعار انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تعامل و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای نیست که توسط یک نفر یا یک وزارتخانه اداره شود و تمام دستگاه‌های اجرایی باید با این مجموعه تعامل داشته باشند.

عاملیان با تاکید بر اینکه پرداخت عارض پنج درصد صدور پروانه ساختمان یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود آموزش و پرورش در راستای احداث واحد‌های آموزشی در شهر است، ادامه داد: در قانون برای ساخت و ساز مدارس نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما آموزش و پرورش در شهر اصفهان موظف به اخذ پروانه ساختمانی است.

وی با بیان اینکه همچنین در حال حاضر وجود اختلافاتی سبب تخریب دیوار‌های برخی از مدارس شده است، تصریح کرد: تخریب دیوار‌های مدارس در شأن آموزش و پرورش نیست و مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول