اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

کشف بیش از 2 تن زغال قاچاق در دورود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دورود گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از دو تن زغال قاچاق در شهرستان دورود کشف شده است.

کشف بیش از 2 تن زغال قاچاق در دورود

عبدالله قائدرحمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دورود با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز در شهرستان دورود اظهار داشت: یکی از جلسات محوری که برگزار می‌شود، قاچاق کالا و ارز است که همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی افزود: مواد سوختی، لوازم آرایشی، طلا و ارز، احشام، گندم، آرد و زغال از کالا‌های هستند که در معرض قاچاق قرار دارند و نظارت و کنترل بر این مواد را می‌طلبد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دورود ادامه داد: در شهرستان دورود بحث قاچاق آرد، سوخت، دام و گندم به خصوص در فصل زمستان برای اعضای کمیسیون دارای اهمیت است.

قائدرحمت در رابطه با جلوگیری از قاچاق سوخت خاطر نشان کرد: در بحث توزیع سوخت مسئولیت مستقیم بر عهده شرکت نفت است و شرکت نفت وظیفه دارد که عاملین فروشی که متخلف هستند را شناسایی کرده و با آنها برخورد قانونی کند.

وی افزود: همچنین صنایع پر مصرف شهرستان که باید از گاز طبیعی استفاده کنند، ولی در روزهایی که صنایع از گاز طبیعی استفاده نمی‌کنند، باید میزان سوخت جایگزین را اعلام شود، تا از سوخت ذخیره بهره‌مند شوند.

وی افزود: میزان تولید صنایع شهرستان باید در سیستم توزیع مواد سوختی ثبت شود، تا سهمیه لازم به آنها تعلق گیرد، به عبارت دیگر با توجه به میزان تولید سهمیه مواد سوختی به صنایع اختصاص داده می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا دورود با اشاره به اقدامات مثبتی که جهت جلوگیری از قاچاق زغال و قطع درخت‌ها که به همین منظور رخ می‌دهد، اظهار داشت: قاچاق زغال در سطح شهرستان کنترل شده است و چون با کاهش قاچاق زغال روبه‌رو هستیم، قیمت آن در سطح شهرستان بالا رفته است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق زغال مسیرهای ورودی شهرستان کنترل شده است که توانسته‌ایم، با همکاری همه ارگان‌های مرتبط در 6 ماه نخست امسال نزدیک به دو تن زغال کشف و ضبط کنیم.

قائدرحمت ادامه داد: اغلب افرادی که زغال قاچاق وارد شهرستان می‌کردند از خارج شهرستان بوده که همگی دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

عبدالله قائدرحمت متذکر شد: از طریق دادستانی به فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راه اعلام شود، هرگونه زغال و ریشه شیرین بیان در مسیرهای شهرستان در حال حمل باشد، متوقف و تحویل منابع طبیعی دهند.

انتهای پیام/85001/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول