اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرمشهر:

مبلغان و مداحان از تحریفات واقعه کربلا جلوگیری کنند

خطیب جمعه خرمشهر گفت: در خصوص واقعه کربلا باید از تحریفات دوری کرد و در این زمینه مبلغان و مداحان نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مبلغان و مداحان از تحریفات واقعه کربلا جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: نهضت حضرت امام حسین(ع) و یارانش در در سرزمین کربلا دارای ابعاد مختلفی بود که همه این ابعاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) تنها به روز عاشورا ختم نمی‌شود، بلکه این قیام و وقایع روز عاشورا و بعد از آن درس‌های بسیار زیادی برای همه دارد که باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

خطیب جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه در پیروی از سه محور ولایت یعنی معرفت، مکتب عاشورای حسینی و اعتقاد به مهدویت باید راسخ بود گفت: فقدان هر کدام از اضلاع این مثلث در ارتباط با امامت و ولایت مفهومی ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: نهضت عاشورا مجموعه‌ای از درس‌ها و عبرت ها در ارتباط با مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی است اما برخی تنها به ظواهر امر توجه می‌کنند و عمق نهضت بزرگ عاشورایی را به باد فراموشی سپرده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) و یارانش در تمام ابعاد برای رشد و تعالی جامعه الگوست ادامه داد: شور حسینی را بدون شعور و درک اهداف نهضت حسینی فاقد اثرگذاری خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: تنها عزاداری صرف و سینه‌زنی نمی‌تواند منشا تحول در جامعه باشد، بلکه برای ایجاد تحول، عزاداری‌ها باید با پرداختن به مباحث علمی همراه باشد.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه عزاداری‌های ماه محرم باید به سمتی پیش برود که خروجی آن در نهایت افزایش علم منجر شود تصریح کرد: در خصوص واقعه کربلا باید از تحریفات دوری کرد و در این زمینه مبلغان و مداحان نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، در پایان جمعی از نمازگزاران خرمشهری در اعتراض به روزنامه بهار، از مسجد جامع تا میدان اردیبهشت راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/72001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول