اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نشست انجمن مداحان و قاریان

خمیسی:مداحان فارغ از سیاسی‌کاری باشند

رئیس مجمع مداحان و قاریان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: ما مداحان فعالیت سیاسی نخواهیم کرد اما بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری که یک مداح باید بصیرت سیاسی داشته باشد ما نیز فارغ از سیاسی‌کاری بصیرت سیاسی خواهیم داشت.

خمیسی:مداحان فارغ از سیاسی‌کاری باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد خمیسی شب گذشته در نخستین نشست انجمن مداحان و قاریان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که با حضور محمد باورساد مدیرعامل این شرکت برگزار شد، گفت: هم‌اکنون حدود 35 نفر از مداحان و قاریان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شناسایی و مدارک این افراد برای ساماندهی دریافت شده است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن دهه عزاداری ماه محرم خطاب به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: به شما تبریک می‌گویم که مدیریت شرکتی را بر عهده دارید که دارای مداحان و قاریانی است که در کنار فعالیت‌های عملیاتی شرکت نفت و گاز به فعالیت‌های مذهبی و دینی نیز می‌پردازند.

رئیس مجمع مداحان و قاریان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با بررسی و پیگیری‌های به عمل آمده مجمع مداحان و قاریان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نخستین مجمع در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب به شمار می‌رود.

خمیسی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در وصف صحرای کربلا گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند صحرای کربلا پاک‌ترین نقطه زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه متبرکه است.

وی انجمن مداحان و قاریان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را از جمله بهترین مداحان این شهرستان دانست و گفت: بدون اغراق هر کدام از مداحان این انجمن مسئول فرهنگی هیئت‌های مختلف هستند.

خمیسی از پیشنهاد تشکیل دارالقرآن توسط قاریان شرکت نفت خبر داد و اظهار داشت: ما برای این مجمع اساسنامه و مرامنامه تنظیم کرده‌ایم و این به معنای این است که این مجمع تنها برای دهه محرم نیست و در مناسبت‌های مختلف فعالیت خواهد داشت.

رئیس مجمع مداحان و قاریان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران جایگاه قاریان و مداحان را جایگاهی بزرگ و بالا دانست و عنوان کرد: مجمع مداحان کشوری زیر نظر مقام معظم رهبری و سازمان تبلیغات اسلامی است و ما آمده‌ایم تا کاری فرهنگی، مذهبی و اجتماعی انجام دهیم.

خمیسی تاکید کرد: ما مداحان و قاریان فعالیت سیاسی نخواهیم کرد اما بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری که یک مداح باید بصیرت سیاسی داشته باشد ما نیز فارغ از سیاسی‌کاری بصیرت سیاسی خواهیم داشت.

انتهای پیام/82014/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول