اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران:

‌مداحان از گروه‌گرایی، فرقه‌گرایی و باندبازی پرهیز کنند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: مداحان و قاریان باید سیاستمداران خوبی باشند و سیاست را خوب بدانند تا بازی نخورند اما سیاست‌باز نباشند و از گروه‌گرایی، فرقه‌گرایی و باندبازی پرهیز کنند.

‌مداحان از گروه‌گرایی، فرقه‌گرایی و باندبازی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد باورساد عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ویژه دهه محرم در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که با حضور مداحان و پیرغلامان شاغل در این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: داشتن صوت خوش را یکی از نعمات خداوند به افراد مداح بوده و پاسداشت این نعمت شکرگزاری به درگاه خداوند است که در این صورت خداوند به این افراد برکت بیشتری خواهد داد.

وی تنها خصلت انسان را که مورد حسادت قرار نمی‌گیرد، تواضع عنوان کرد و افزود: تواضع و فروتنی آن هم در میان مداحان و قاریان سبب دعای خیر مردم و افزونی نعمت و برکت خداوند می‌شود.

باورساد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) فرموده‌اند دو چیز را باید به فراموشی سپرد، نخست بدی‌ها و جفای دیگران بر شما و دیگری خوبی‌های شما بر دیگران.

وی ادامه داد: اگر برای کسی کاری خوب انجام دادید آن را به سرعت فراموش کنید و اگر کسی در حق شما جفا و بدی کرد، به سرعت در این مورد گذشت داشته باشید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اظهار خرسندی از وجود 35 مداح و قاری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان، خاطرنشان کرد: عمل انسان‌ها همیشه مورد توجه بوده و درست است که شما مداحان و قاریان قرآن مردم را به سمت دین تهییج و تشویق می‌کنید اما اگر خدای ناکرده مردم در رفتار شما ضد ارزش‌های دینی را ببیند، صوت و صدای شما تأثیر‌گذار نخواهد بود.

باورساد خوش‌خلقی و عدم ورود به گروه‌ها و احزاب سیاسی را لازمه کار و موفقیت مداحان و قاریان دانست و بیان کرد: مداحان و قاریان باید فارغ از دیدگاه حزبی، طایفه‌گری و سیاسی خود را وقف خداوند، رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که علاقمندی به قرآن افتخاری بزرگ بوده که نصیب من شده است، یادآور شد: بسیار به شنیدن صوت و صدای خوش قرائت قرآن و مداحی علاقمند هستم و زیباترین صوتی که می‌شنوم قرآئت قرآن است.

باورساد با تأکید دوباره بر عدم ورود مداحان و قاریان به مسائل سیاسی و حزبی گفت: البته مداحان و قاریان باید دارای شم قوی سیاسی باشند اما وارد سیاسی‌کاری، باندبازی و گروه‌گرایی نشوند.

این مقام عالی شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز گچساران متذکر شد: مداحان و قاریان باید سیاستمداران خوبی باشند و سیاست را خوب بدانند تا بازی نخورند اما سیاست‌باز نباشند و از گروه‌گرایی، فرقه‌گرایی و باندبازی پرهیز کنند.

باورساد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه جدی به قرآن افزود: یکی از بهترین آرزوی‌های من این است که بهترین آوازی که در طول روز می‌شنوم صوتی دلنشین از قرآن و یا مداحی باشد.

وی افزود: شاید یکی از دلایل توجه خداوند به ما علاقه به قرآن بوده و یکی از همیشگی‌ترین دعاهای من نیز طلب زینت دادن اخلاق ما به قرآن و قرآنی زیستن و قرآنی از دنیا رفتن است.

این مدیرعامل نفتی ابراز کرد: انسان دارای دو وجه رفتاری بوده که گفتار و کلام انسان وجه نخست و رفتار درونی، نیت‌ها، شخصیت و ذات انسان وجه دوم انسانی به شمار می‌رود.

باورساد وجه دوم شخصیت انسان را مهم‌ترین خصلت دانست و تصریح کرد: قضاوت درازمدت درباره عملکرد یک انسان بر اساس وجه دوم شخصیتی وی که همان اخلاق و نیت‌های انسان است، صورت می‌گیرد.

وی با نقل جمله‌ای مبنی بر اهمیت جهاد اکبر جهاد نفس بر جهاد اصغر از پیامبر اکرم(ص) خطاب به یارانشان هنگامی که از جنگ برگشته بودند، گفت: همه ما همیشه در حال جهاد اکبر هستیم که در این جهاد هوای نفس بزرگترین دشمن به شمار می‌رود.

وی در ادامه تأکید کرد: عدم موازنه میان رفتارهای بعضی اشخاص الگو در جامعه و آنچه ارزش‌ها بر آن تأکید دارد، سبب کم شدن وزن دین و خدشه وارد کردن به دین می‌شود.

انتهای پیام/82014/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول