اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضوری به عظمت مظلومیت شش ماهه کربلا

شیرخوارگان اردبیلی به باب‌الحوائج متوسل شدند

همایش بزرگ شیرخوارگان اردبیل به صحنه باشکوه توسل به باب‌الحوائج حضرت علی اصغر(ع) تبدیل شد که مادران با همراه داشتن فرزندان خود در سوگ عزای حسینی گریستند.

شیرخوارگان اردبیلی به باب‌الحوائج متوسل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این همایش که امروز و در ورزشگاه رضازاده اردبیل همزمان با پنجمین روز محرم الحرام برگزار شد جمع زیادی از بانوان با پوشیدن لباس سبز و مشکی بر تن فرزندان شش ماهه خود به یاد حضرت علی اصغر فرزند شش ماهه سالار شهیدان امام حسین(ع) عزاداری کرده و در ماتم نشستند.

در ایامی که پرچم و بیرق عزای سید الشهدا (ع) در آسمان و زمین برافراشته شده است امروز شیرخوارگان و مادرشان مهمان ارباب عاشوراییان بوده‌اند تا بار دیگر ارادت خود را به ساحت قدسی مولای مظلومشان نشان دهند.

 

امروز سربازان کوچک ولایت با بر تن داشتن لباسی همچون لباس شیرخواره شش‌ماهه اباعبدالله حسین (ع) و پیشانی بندی که نام زیبای علی اصغر بر آن خودنمایی می‌کرد دست در دست مادرشان آمده بودن تا با حنجره‌های کودکانه منادیان صدیق عاشورا و پیام‌آوران کوچک کاروان عشق باشند.

آری امروز اینجا چشمی را پیدا نمی‌کردی که به مروارید اشک زینب تر نشده باشد و حتی گریه کودکان اینجا معنای دیگری می‌یابد و دلنشین‌تر و جانکاه‌تر فریاد مظلومیت خاندان رسول‌الله و طفل شش ماهه کربلا را سرمی‌دهد.

امروز مادرانی که گویی همچون رباب مادر داغدار کربلا داغ فرزند دیده‌اند فرزندان خود را روی دستانشان گرفته و با حضرت رباب (س) و حضرت زینب (س) همنوا شده بودند و برای علی اصغر شش ماهه امام حسین (ع) لالایی می‌گفتند.

آری امروز بغض آسمان برای آخرین سرباز امام حسین (ع) گرفت و زنان کودکان شیرخوارشان را با چادرهای سیاه خود به خیمه‌گاه اهل بیت آوردند تا در ضیافتی عاشورایی همنوا با رباب ترنم عشق سر دهند.

امسال نیز علاوه بر مرکز استان همایش شیرخوارگان میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ارادت به غنچه در خون خفته رباب بود شیرخوارگانی که با سربند یا حسین، یا ابوالفضل عباس و یا علی اصغر نذر مظلومیت سید و سرو شهیدان می‌شوند.

در این مراسم که در حال و هوای معنوی و پراحساس برگزار شد یکی از روحانیون شهر اردبیل در سخنانی به ماهیت پلید تمام دشمنان اسلام و بشریت در از بین بردن حقانیت اسلام اشاره کرد و افزود: دشمن جز به نابودی و مرگ ما به هیچ چیز راضی نیست و شهادت امام حسین (ع) به همراه یارانش نشان می‌دهد که راه روشن اسلام و آرمان‌های الهی برقرار است.

حجت‌الاسلام حسین نوری خاطر نشان کرد: همه مادران امروز در اوج مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) و امام حسین(ع) گریه سر می‌نهند اما با افتخار به دشمنان اعلام می‌کنند که ما با تمام سرمایه‌های خود در صحنه مبارزه و مقابله با دشمن ایستاده‌ایم.

در این مراسم که به صورت نمادین گهواره‌های حضرت علی اصغر(ع) در میان خانواده‌‌ها حمل می‌شد مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با مداحی و وصف شهادت حضرت علی اصغر(ع) فضای خاص معنوی به مراسم بخشیدند.

همزمان با چهارمین روز محرم و نخستین جمعه ماه پیروزی خون بر شمشیر همایش شیرخوارگان حسینی در یازده شهر استان اردبیل و چهار امامزاده شاخص این استان برگزار شد که مادران شیرخوارگان کوچک با سید و مولای خود همپیمان شدند که طفلان خود را نذر علی اصغر کنند که پیرغلام راه حسین (ع) شوند.

همایش شیرخوارگان حسینی امروز دل‌ها را روانه کربلا کرد تا ناله‌های برخواسته از حقیقت وجود با ناله‌های کربلائیان در هم آویزد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول