اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

ماه محرم غنیمت شمردن فرصت دنیا برای همراهی قافله سالار کربلاست

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: ماه محرم غنیمت شمردن فرصت دنیا برای همراهی قافله سالار کربلاست.

ماه محرم غنیمت شمردن فرصت دنیا برای همراهی قافله سالار کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال محرم را فرصت مناسب برای تقرب به خداوند و تثبیت داشته‌ها و بهره‌برداری معنوی از فیوضات این ماه عنوان کرد و اظهار داشت: باید فرصت کوتاه محرم را برای رسیدن به قافله شهدای کربلا فراموش نکنیم و از این ماه توشه‌ای مطلوب برای خود برداریم.

وی با اشاره به حضور ملت در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن است که دست از دامن ولایت بر نداشته و همچنان استوار به آرمان‌های رهبری و ولایت برای توسعه کشور ایران قدم برداریم.

امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری در خلخال و روستاهای آن از مسئولان دستگاه‌ها و ادارات خواست تا با شرکت در مراسم عزاداری از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال و نهادهای مختلف گفت: خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از نظر جمعی مجمع نمایندگان استان اردبیل برای انتخاب استاندار جدید و انتخاب و انتصاب مجید خدابخش برای خدمت به اهالی استان اردبیل خبر داد و بیان داشت: اکبر نیکزاد استاندار پرتلاش سابق اردبیل نیز تلاش‌های ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت‌ پروژه‌های عمرانی و اجرایی شهرستان‌های خلخال و کوثر داشتند و از زحمات وی در پیگیری مشکلات دو شهرستان خلخال و کوثر تقدیر می‌کنیم.

جلیل جعفری بنه خلخال از دیدار خود با استاندار گیلان و حل مشکل چندین ساله جاده ماجولان به ماسوله خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با استان گیلان پیمانکار لازم برای اجرای پروژه انتخاب و در محل تعیین شده در حال تجهیز کارگاه است که 17 کیلومتر از این مسیر در محدوده استان گیلان است که با نظر مساعد استاندار کار خواهد شد که توجه ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را می‌طلبد.

عضو کمیسیون انرژی‌های نو مجلس از پیگیری اعتبارات سد‌های معیشتی در مجلس خبر داد و یادآور شد: مجلس خواستار ایجاد یک ردیف اعتباری برای ساخت تکمیل و اتمام سد‌های معیشتی هستیم زیرا با اعتبارات استان اردبیل و وضعیت پایین تخصیص‌ها این امکان تکمیل و اتمام سد‌های معیشتی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه با تشکر و تقدیر از حضور اهالی غیرتمند خلخال در حماسه استکبار‌ستیزی 13 آبان و استقبال از مرجع تقلید بزرگ شیعیان جهان حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: این مردم شایسته خدمت و تقدیر هستند.

هوشنگ محمدی تصریح کرد: 30 پروژه مهم با اعتبار بالغ بر 14 میلیارد تومان در هفته بسیج با حضور مسئولان استانی در شهرستان خلخال بهره‌برداری شده و افتتاح می‌شود.

این مسئول از تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در ثبت روز هفتم محرم و تجمع حسینیان خلخال که همزمان با بسته شدن آب بر روی قافله کربلا است، خبر داد.

محمدی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان خلخال و کوهستانی بودن این شهرستان راه‌های روستایی و تکمیل گازرسانی‌ها و برخورداری مردم از این نعمت را خواستار شد.

رئیس کمیته امداد خلخال نیز از پایلوت قرار گرفتن شهرستان خلخال در اجرای طرح فقر‌زادیی خبر داد.

بهرام علیقلیزاده افزود: این طرح با شرکت 24 دستگاه اجرایی در حال اجراست و در ادامه کمک دستگاه‌های عضو را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان جلسه شورای اداری خلخال از زحمات اداره محیط زیست خلخال در کسب رتبه رضایت‌مندی مردم از این نهاد با اهدای لوح از سوی نماینده و فرماندار خلخال تجلیل شد.

در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال مداحی شد و مسئولان دسته جمعی به عزاداری ماه ماتم حسینی پرداختند.

انتهای پیام/62008/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول