اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مصلای خلخال میزبان همایش شیرخواران حسینی شد

همزمان با سراسر کشور مصلای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خلخال میزبان همایش بزرگ شیرخواران حسینی شد.

مصلای خلخال میزبان همایش شیرخواران حسینی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز صبح مصلای حضرت آیت الله خامنه‌ای با حضور بیش از چهار هزار نفر کودک شیرخوار خلخالی میزبان همایش بزرگ شیر خواران علی اصغر (ع) بود.

از ساعت هشت صبح امروز با همکاری هیات رزمندگان اسلام شهرستان خلخال کوچه مصلی مملو از خواهران بچه در بغلی بود که خود را به مصلی حضرت آیت الله خامنه‌ای رساندند تا در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی شرکت نمایند.

حضور خواهران در مصلی حضرت آیت الله خامنه‌ای به حدی بود که مصلی خلخال مملو از حضور شیر خواران شده بود جمعیت موج می زد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عابدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خلخال ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و حماسه کودک شیرخوارش در دشت نینوا گفت: امروز حضرت زینت الگوی مادران و رشادت حضرت علی اصغر الگوی فرزندان ماست.

وی خطاب به مادران جامعه اسلامی گفت: مادران وظیفه سنگینی در تربیت فرزندان دارند چنانکه حضرت زهرا (س) در زندگانی کوتاه خود چنان فرزندانی را تحویل جامعه اسلامی داد که بیش از گذشت 1400 سال هنوز اسم و نام و رسم و اصالت آنها در جامعه موج می‌زند و زنده مانده است.

وی در این جمع الگوگیری از واقعه کربلا را برای همگان و خانواده ها خواستار شد و گفت: حادثه کربلا عبرت بزرگی است تا در حرکات و امورات دنیا کربلا را در نظر گرفته و تقرب به خدا را پیشه حرکت خود برای رسیدن به زندگی معنوی قرار دهیم.

در این مراسم سه تن از مداحان شهرستانی با نوای لالای علی اصغر (ع) جمع حاضر را به فیض رساندند.

فرشید بختیارزاده مسئول اجرایی همایش شیرخواران حسینی خلخال گفت: حضور خواهران و شیرخواران نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته و این حضور نشان از علاقه بانوان برای حضور در برنامه های دسته جمعی و دینی مذهبی است که در ماه محرم امسال هیات رزمندگان اسلام شهرستان خلخال دو برنامه اجرا خواهد کرد که اولین برنامه امروز در همایش شیرخوارگان ما حضور حداکثری اهالی خلخال را دیدیم و در هفت محرم نیز با بر پایی دستجات عزاداری به تجمع حسینیان خلخال خواهیم پیوست.

این همایش که تا ساعت 11 صبح امروز ادامه داشت با شور نوای خاص در مصلی حضرت آیت الله خامنه‌ای با نظم و هماهنگی از سوی هیات رزمندگان شهرستان خلخال برگزار شد و مادران با بلند کردن بچه و شیر خواران بر روی دستان خود خواستار توجه معنوی حضرت علی اصغر(ع) و حضرت امام حسین (ع) شدند و به حضرتش توسل جستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در میان جمع کسانی بودند که برای گرفتن حاجت و نیاز خود را در این همایش حضور داشتند و کسانی هم بودند که با چشم های گریان منتظر گرفتن حاجت بودند و برخی هم خوشحال از این که به نذر خود رسیده بودند.

چند تن از خواهران و مادران در مصاحبه با خبرنگار فارس اردبیل اظهار داشتند: همانطور که حضرت زینب (س) در کنار برادرش در کربلا ماند و از رسالت دین اسلام دفاع کرد و ما نیز وظیفه داریم با حمایت از ولایت و پشتیبانی از رهبری و لبیک به فرمان او رسالت نظام جمهوری اسلامی ایران را تا رسیدن به انقلاب حضرت مهدی (عج) حفظ نماییم.

انتهای پیام/62008/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول