اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دشتی:

فرهنگ عاشورا با خون شیعیان جهان عجین شده است

رئیس اداره ارشاد اسلامی دشتی گفت: فرهنگ عاشورا با خون شیعیان جهان عجین شده است.

فرهنگ عاشورا با خون شیعیان جهان عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، اردشیر محمودی صبح امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان چشنواره لحظه‌های آسمانی سه کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دشتی با تجلیل از حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: امروز روز شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شد، امید داریم که فرهنگ عمومی ما که فرهنگ عاشورایی و حسینی است بتوانیم با فرهنگ عظیم عاشورای آشنا شویم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی متذکر شد: فرهنگ عاشورا در زندگی ما وجود دارد و ما با آن در حرکتیم و این فرهنگ با خون شیعیان سراسر جهان عجین شده است.

وی ادامه داد: ماه محرم ماه ایثار و شهادت است و مردم خودجوش در این ایام در عزاداری امام حسین(ع) شرکتی فعال دارند که امروز به یک فرهنگ عظیم در جهان بدل شده است.

محمودی عنوان کرد: واقعه عاشورا یک عظمتی است که نمی‌توان در قالب یک تسلیت بیان کرد.

وی یادآور شد: از 10 کانونی که در جشنواره شرکت کرده بودند هفت کانون آن صاحب 15 مقام برتر استانی شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی متذکر شد: کانون فرهنگی هنری مسجد الغدیر شهر خورموج برای دومین سال پیاپی مقام برتر جشنواره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را کسب کرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: کانون فرهنگی هنری شهدای روستای عربی مقام چهارم، کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) خورموج مقام پنجم، کانون فرهنگی هنری امام حسین عسکری(ع) خورموج مقام هفتم، کانون امام مهدی(عج) بابمنیر مقام نهم، کانون آیت‌الله حسینی مقام دهم و کانون امام حسین(ع) مسجد میزای خورموج هم مقام سیزدهم را از بین 70 کانون فرهنگی هنری مساجد استان کسب کردند.

انتهای پیام/66001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول