اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل:

اهدای خون نباید تنها محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا شود

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل گفت: مردم عزادار و حسینی استان اردبیل اهدای خون را تنها نباید محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا کنند.

اهدای خون نباید تنها محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرامرز درگاهی عصر امروز در جلسه هماهنگی اکیپ‌ها و تیم‌های پایگاه انتقال خون اردبیل، اظهار داشت: ما در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا با ترافیک کاری شدید برای اهدای خون مواجه هستیم که امیدواریم با تدبیر مناسب عزاداران حسینی به گونه‌ای اقدام کنند تا اهدای خون به این چند روز محدود نباشد.

وی ادامه داد:‌ در این روزها گاه اهدای خون به حدی زیاد و بالاتر از نیاز بیماران است که مجبور هستیم برای نگهداری خون اهدا شده به اقدامات مختلفی دست بزنیم که انتظار داریم مردم استان اردبیل در اهدای خون برنامه‌ریزی‌های خود را برای پاداش بیشتر در دو ماه محرم و صفر متمرکز کنند تا به گونه‌ای نباشد که در روز تاسوعا و عاشورا با حجم زیاد مراجعان روبه‌رو شویم.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل به ترافیک اهدای خون و افزایش ذخایر خونی در پایگاه‌های انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و متذکر شد: ما آمادگی داریم در طول سال به ویژه ایام ماه محرم و صفر بدون هیچ محدودیتی اهداکنندگان خون را پذیرش کنیم تا این کار به صورت مناسب و متناسب صورت بگیرد.

این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته در ایام ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا با حجم زیادی از مراجعان روبه‌رو بودیم؛ به طوری که کل خون اهدا شده در ماه محرم و صفر گذشته بالغ بر 6 هزار و 620 واحد بوده است.

درگاهی از افزایش چندین برابری اهدای خون در این ایام خبر داد و اضافه کرد: انتظار ما این است که هموطنان با تدبیر شایسته نسبت به اهدای خون در فاصله زمانی معین اقدام کنند تا مشکل خاصی را در این زمینه شاهد نباشیم.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل در پایان ابراز داشت: در کنار پایگاه‌های ثابت و سیار، اتوبوس‌های خون‌گیری ما در تمام ایام ماه محرم و صفر با حضور در مناطق مختلف سعی می‌کنند، خون اهدایی مردم را جمع‌آوری و برای رساندن به دست نیازمندان و بیماران اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/62007/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول