اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

نیاز مدارس استان بوشهر به 400 نمازخانه

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر بیش از 550 نمازخانه در مدارس استان وجود دارد و به 400 نماز خانه دیگر هم نیاز داریم.

نیاز مدارس استان بوشهر به 400 نمازخانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، خلیل رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات نخستین پروژه خیرین بانوان شهرستان دشتی گفت: ماموریت‌های آموزش و پرورش خیلی زیاد، متنوع است و هرگونه هزینه‌ای در خصوص آموزش و پرورش هم یک نوع سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: مردم خوب استان بوشهر و خیرین کشور و مجمع خیرین که تشکیل داده‌اند کارهای خوبی هم از قبل آن صورت گرفته است و تعداد زیادی مدارس ساخته‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 370 مدرسه با همت خیرین در استان بوشهر ساخته شده است و تعدادی نمازخانه، کتابخانه و بعضی از تجهیزات که نیاز آموزش و پرورش است را به مدارس اهدا کرده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت سالانه اعتبارات زیادی برای تجهیزات، تعمیرات و جهت ساخت نمازخانه‌ها اختصاص می‌دهد ولی مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر زیاد است.

وی افزود: اگر تنها متکی به اعتبارات دولت باشیم نمی‌توانیم مشکلات آموزش و پرورش را در زمان کوتاه برطرف کنیم.

رضایی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 550 نمازخانه در مدارس استان وجود دارد و به 400 نمازخانه دیگر هم نیاز داریم.

وی افزود: احساس می‌کنم اگر بنا است که مسجدهای ما مملو از جمعیت شود باید به مساجد در آموزش و پرورش توجه بیشتری شود زیرا جوانان و نوجوانان مسجد در آموزش پرورش تربیت می‌شوند.

رضایی گفت: در یک‌هزار و 150 مدرسه استان بوشهر نماز جماعت برگزار می‌شود و نزدیک به 450 روحانی برای اقامه نماز جماعت با آموزش و پرورش همکاری دارند و در مابقی مدارس همکاران فرهنگی نماز جماعت برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از نمازخانه‌ها در مدارس فرش ندارند، افزود: 11 هزارمترمربع فرش سجاده‌ای در مدارس استان بوشهر برای نمازخانه‌های مدارس نیاز است و چنانچه افرادی هستند که می‌خواهند این کار خیر را انجام دهند آموزش و پرورش استقبال می‌کند.

رضایی اضافه کرد: نمازخانه مجتمع غدیر روستای عربی یکی از پروژه‌هایی است که برای نخستین‌بار در استان بوشهر اجرا شده و از اقدامات ماندگاری است که توسط مجمع خیرین بانوان شهرستان کلنگ‌زنی شد.

مدیر آموزش و پرورش دشتی نیز ضمن تقدیر از مجمع خیرین بانوان فرهنگی شهرستان دشتی گفت: این نمازخانه در 104 متر مربع احداث می‌شود.

عبدالحمید نصیری افزود: اعتبار اولیه این نمازخانه 300 میلیون ریال است  و در مجموع 700 میلیون ریال هزینه در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/66006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول