اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواستار شد

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ نماز در سطح ادارات

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت اقامه نماز، گفت: باید فرهنگ نماز در سطح ادارات این استان نهادینه شود.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ نماز در سطح ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه این استان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی روح نماز، اقامه نماز و فرهنگ نماز از جامعه سالامی رخت بربندد جامعه را به تباهی خواهد کشاند.

وی افزود: پرچم اسلام ناب محمدی(ص) نماز و برپایی اقامه نماز در سطح مساجد و حسینیه‌هاست و در جامعه‌ای که نماز کم‌رنگ باشد اسلام وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: الگوی ما مسلمانان در نماز خواندن پیامبر بزرگوار اسلام است که در وقت نماز حتی جهاد کردن و مبارزه را به تاخیر می‌انداختند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: شرق و غرب و دولت‌های کمونیست‌ها با همدیگر متحد شده بودند که نام خدا را حذف کنند و بر اساس دیدگاه شیطان‌پرستی می‌خواستند انسان‌ها را به سمت شهوات حیوانی گرایش دهند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی تمام بساط و دسیسه‌های شرق و غرب برای نابودسازی دین مبین اسلام را از هم برچید و انسان را از هواهای نفسانی حیوانی به سوی انسان‌گرایی سوق داد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان یادآور شد: وجود دو فرقه تکفیری وهابیت در بین اهل سنت و بهائیت در بین مذهب تشیع دست‌نشانده استکبار جهانی شرق و غرب است که با ساختن این دو فرقه سعی در تضعیف کردن دین اسلام را دارند.

حسینی‌شاهرودی، مقرّ اصلی فرقه وهابیت را در کشور غاصب اسرائیل ذکر کرد و افزود: در ماه‌ محرم‌الحرام و مراسمات عزاداری مسلمانان استکبار جهانی با انفجارهای تروریستی سعی در کشتار مسلمانان و ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مذاهب اسلامی را دارند.

وی، فریضه نماز را امری بسیار مهم و نماد بندگی و عبودیت خدای متعال برشمرد و بیان کرد: کار برای نماز و ترویج فرهنگ نماز مقدس و افتخاری بس بزرگ است.

این مسئول در ادامه با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا، تصریح کرد: در بسیاری از جاهای قرآن به عظمت خاندان این امام اشاره شده و کار بزرگی که امام حسین برای احیای دین اسلام انجام داد، برپایی اقامه نماز بود.

امام حسین با نماز احیاگر اسلام بود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تأکید کرد: کسانی که مظهر نماز هستند باید در جامعه طوری معرفی شوند که در تمامی ادوار زمان این افراد سرمشق زندگی ما باشند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه عزاداری یک سنت است و در کتاب‌های اهل سنت به آن شاره شده، اضافه کرد: در قرآن کریم به ذبح عظیم که همان امام حسین(ع) است، اشاره شده است.

وی اظهار کرد: امام حسین از طرف پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان سفینةالنجات معرفی شده و شخصیت ایشان یک پیچ تاریخی را در بشر ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین از چنان قداست عظیمی برخوردار بوده که پیامبر اکرم(ص) در وصف ایشان فرمودند حسین از من است و من از حسینم و این به این معنا بوده که دین اسلام با امام حسین جاودانه می‌ماند.

انتهای پیام/79005/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول