اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود دعوت و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت

سرگردانی خبرنگاران در نخستین سفر معاون وزیر راه به هرمزگان

سفر دو روزه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حالی صبح چهارشنبه به استان هرمزگان انجام شد که خبرنگاران به‌رغم برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده موفق به دیدار وی و انجام مصاحبه خبری نشدند.

سرگردانی خبرنگاران در نخستین سفر معاون وزیر راه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس، سفر داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از این جهت برای رسانه‌های جمعی پر اهمیت بود که سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان حمل و نقل و راهداری کشور در استان هرمزگان به لحاظ برخورداری از بزرگ‌ترین مجتمع بندری کشور و اختصاص 60 درصد واردات و صادرات کشور به این استان موضوعی مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

در این حال حضور گسترده رسانه‌های مختلف و تمایل به پوشش سفر معاون وزیر در نگاه برنامه‌ریزان این سازمان چندان جدی گرفته نشد و برخلاف برنامه تعیین شده ظاهرا وی تمایلی برای دیدار با رسانه‌ها و انجام مصاحبه مطبوعاتی از خود نشان نداد.

هر چند برابر دعوت نامه روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان، خبرنگاران استان هرمزگان از اوایل صبح روز چهارشنبه با حضور در محل این اداره کل جهت پوشش خبری منتظر حضور معاون وزیر بودند اما با گذشت چند ساعت و بلاتکلیفی و در ادامه اعتراض خبرنگاران، اعلام شد که معاون وزیر هم اکنون مشغول بازدید از طرح‌های عمرانی است و خبرنگاران فرصت همراهی با وی را ندارند.

اگر چه برای توجیه بی برنامگی و معطل ماندن خبرنگاران، روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان با عذرخواهی وعده نشست خبری را در موعد بازگشت معاون وزیر از بازدید طرح‌های عمرانی اعلام کرد اما این برنامه نیز سرانجام به‌رغم تلاش قابل تقدیر روابط عمومی حمل و نقل هرمزگان، محقق نشد و ظاهرا معاون وزیر حتی در موعد حضور در هتل و صرف ناهار نیز حاضر به پذیرش خبرنگاران نشد.

این اقدام و بی‌توجهی معاون وزیر به پذیرش خبرنگاران باعث شد تا سئوالات فراوانی از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت راه در خصوص استان حمل و نقلی هرمزگان که از آن به عنوان دروازه کریدور شمال و جنوب یاد می‌شود، بی‌جواب بماند.

معلوم نیست روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که باید اهمیت این سفر و انعکاس خبر آن را بهتر از خود رسانه‌ها درک می‌کرد چه توجیهی برای دور نگاه داشتن معاون وزیر از خبرنگاران داشته و حاضر به انجام آن نشدند.

جایگاه استان هرمزگان به لحاظ موقعیت خاص خود و نقش کلیدی در صنعت حمل و نقل بالاخص حمل و نقل جاده‌ای ایجاب می‌کند به جای اتخاذ چنینن رویکردهای منفعلانه رسانه‌ای، از این ظرفیت مهم برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های وزارت راه بهره لازم گرفته شود.

در حالی کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌ ملی پایانه حمل و نقلی بندرعباس را مورد بازدید قرار داده است، که طی ماه‌های اخیر هیچ اطلاعات جدیدی از این پروژه که سال‌هاست علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌ها و وعده برای بهره‌برداری، کماکان به سیستم حمل و نقلی وارد نشده است.

انتهای پیام/88007/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول