اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم اعلام کرد

اعلام ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در حرم حضرت معصومه (س)

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های دهه اول ماه محرم در حرم حضرت معصومه (س) پرداخت.

اعلام ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از شعائر اسلامی محرم و صفر است، گفت: باید هرچه در توان داریم این عظمت را نشان دهیم که با توجه به اهمیت این ایام، رسالت بزرگی بر دوش رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: در این راستا آستان مقدس حضرت معصومه(س) برنامه‌های متنوعی را برای تمامی اقشار زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت (ع) در نظر دارد.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم با تشریح برنامه‌های محرم، خاطرنشان کرد: مراسم نیایش صبحگاهی بعد از نماز صبح برگزار می‌شود؛ سپس برنامه در سوگ آفتاب همراه با قرائت زیارت عاشورا را در ساعت 10 صبح خواهیم داشت که این برنامه توسط حجت‌الاسلام طباطبایی و سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد انجام می‌شود.

فاطمی‌نسب افزود: برنامه غروب سرخ ساعت 15 با سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی، قرائت ناحیه مقدسه توسط سید علی حسین‌نژاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه شب‌های ماتم بعد از نماز مغرب و عشا خواهد بود، متذکر شد: این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و مداحی حسن شالبافان و مهدی میرداماد برگزار می‌شود.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم در خصوص همایش شیرخوارگان نیز گفت: این برنامه‌ روز جمعه چهارم محرم در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت هفت و نیم صبح برگزار می‌شود.

فاطمی‌نسب افزود: ورود مادران و شیرخوارگان از درب‌های 14 و 7 خواهد بود.

وی، زمان تعویض پرچم را روز دوشنبه 13 آبان اعلام کرد و بیان داشت: تعویض پرچم ساعت 16 در صحن امام رضا (ع) انجام می‌شود و پرچم حرم سید‌الشهدا(ع) با پرچم گنبد حضرت معصومه(س) جایگزین می‌شود.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم افزود: این مراسم توسط صدا و سیمای مرکز قم و رادیو معارف پوشش داده ‌می‌شود.

فاطمی‌نسب با اشاره به اهمیت احیای شب عاشورا، ابراز کرد: این مراسم چندین سال است که در آستانه مقدس قم همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود و شایسته است که همه مردم نسبت به این مسئله اهتمام داشته و این سنت حسنه را در جامعه احیا کنند.

وی با بیان اجرای دو سال برنامه برای هیئت‌های دانش‌آموزی، اذعان داشت: این برنامه چهار تا 11 محرم از 15 و 45 دقیقه تا اذان مغرب با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان، مداحی مرتضی‌خواهی و سعید شعبانی و پرده‌خوانی حجت‌الاسلام میرغفاری همراه با اهدای جوایزی از سوی آستان مقدس برگزار خواهد شد.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم بیان کرد: کارگاه اندیشه واحد تبلیغی خواهران با حضور کارشناسان دینی برای ارائه بحث‌های کارشناسی همراه با معرفی معارف دینی، ‌پخش کلیپ و... همراه خواهد بود.

فاطمی‌نسب افزود: برنامه‌های این کارگاه شامل بررسی آثار قیام سیدا‌لشهدا (ع) در انتشار فکر و فرهنگ ناب اسلام، پیام‌های قیام برای انسان امروز، تعهدات انسان آزاده مسلمان شیعه در برابر پیام کربلا و... است که در سالن اردو‌ها و در شش جلسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه هیئت جوانان کریمه ویژه دختران 8 تا 12 ساله در دهه محرم امسال، اظهار کرد: این برنامه در روز سوم محرم از ساعت 8 تا 12 در شبستان نجمه خاتون با محوریت کودکان اجرا خواهد شد.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم در پایان تأکید کرد: هر شب یک جزء از قرآن توسط قاریان برجسته کشوری در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول