اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 15 آبان‌ماه «روز درنا»

تور پرنده‌نگری در تالاب کویری میقان اراک برگزار شد

همزمان با 15 آبان‌ماه «روز درنا» تور پرنده‌نگری و آشنایی با جاذبه‌های زیستی پرندگان به همت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در تالاب کویری میقان اراک برگزار شد.

تور پرنده‌نگری در تالاب کویری میقان اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بعد از ظهر امروز در این مراسم گفت: این تور با همکاری شرکت‌های جهانگردی و تشکل‌های زیست محیطی تا سه روز آینده برای بازدید علاقمندان دایر است.

محسن رحمتی افزود: هر ساله در 15 آبان‌ماه شاهد مهاجرت درناها به تالاب میقان اراک هستیم که به همین مناسبت 15 آبان به عنوان روز درنا نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: تالاب میقان اراک به عنوان منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده که باید در حفظ و نگهداری از این تالاب بکوشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: در تالاب میقان اراک 136 گونه پرنده شناسایی و ثبت شده است که از این تعداد 70 درصد مهاجر و 30 درصد بومی هستند.

امیر انصاری افزود: سالانه بیش از 15 هزار قطعه درنای خاکستری در مسیر مهاجرت خود، چندین روز را در این تالاب بیتوته کرده و مناظر بکر و زیبایی را به وجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: حضور پرندگان در این تالاب از سرمایه‌های ارزشمند طبیعت گردی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ایجاد مرکز تحقیقات درنا و گیاه قره‌داغ به عنوان قهرمان کویر میقان اراک خبر داد و متذکر شد: ایجاد این مراکز در حال حاضر در دست پیگیری است که امیدواریم هر چه سریع‌تر نهایی شود.

در این تور بیش از 70 نفر از دوستداران طبیعت، مسئولان و اقشار مختلف مردم با حضور در تالاب میقان اراک از طریق چهار تلسکوپ و شش دوربین تخصصی به مشاهده رفتارها، تغذیه، پرواز جمعی و ویژگی پرندگان بومی و مهاجر موجود در این تالاب پرداختند.

انتهای پیام/87006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول