اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اینچه‎برون خبر داد

ایجاد موزه حیات وحش و باغ پرندگان در کنار تالاب «آلماگل»

شهردار اینچه‎برون استان گلستان گفت: در تلاش هستیم با همکاری میراث فرهنگی گلستان و اداره‌کل محیط زیست این استان، موزه حیات وحش و باغ پرندگان را در کنار تالاب بین‎المللی آلماگل ایجاد کنیم.

ایجاد موزه حیات وحش و باغ پرندگان در کنار تالاب «آلماگل»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهمن مهرورز عصر امروز در جمع شهرداران شرق استان گلستان، اظهار داشت: منطقه مرزی «اینچه‎برون» به دلیل وجود تالاب بین‎المللی «آلماگل» و شرایط آب و هوایی همه ساله میزبان پرندگانی است که از سمت سیبری به جنوب پرواز می‌کنند و 45 روز در این منطقه اسکان موقت دارند و این بهترین فرصت خواهد بود تا برای ارتقای صنعت گردشگری منطقه که رونق اقتصادی هم به همراه خواهد داشت موزه حیات وحش و باغ پرندگان در این منطقه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: تبدیل شهر «اینچه‎برون» به مرکز گردشگری استان با جذب سرمایه‎گذاران بخش خصوصی و ساماندهی بازارچه مرزی در گمرک «اینچه‎برون» با داشتن بازار عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و توسعه گردشگری حرفه‎ای در تالاب‎ها و پارک آلماگل از دیگر اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال جاری است که رایزنی‎ها صورت گرفته و نتایج مثبت و خوبی به همراه داشته و به زودی عملیات اجرایی بخشی از کارها آغاز خواهد شد.

روز «اینچه‎برون» با برگزاری جشن‎های سنتی و محلی برگزار می‎شود

شهردار اینچه‎برون ادامه داد: یک روز از سال را به نام روز اینچه‎برون اعلام خواهیم کرد و با برگزاری برنامه‎های متنوع و شاد و جشن‎های سنتی و محلی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه را به شهرهای دیگر استان و حتی خارج از استان انتقال خواهیم داد، ضمن اینکه به خاطر همسایگی با کشور ترکمنستان برگزاری برنامه‎های فرهنگی مشترک بین دو کشور هماهنگ با سیاست‎های نظام و با حضور مسئولان از اولویت‎های دیگر ما به شمار می‎رود.

مهرورز تأکید کرد: مولفان، نویسندگان، عکاسان و هنرمندان فیلم‎ساز برای خلق آثار مرتبط با این شهر با شهرداری و شورای اسلامی اینچه‎برون در تعامل باشند و از حمایت‎هایی هم بهره‎مند شوند.

تلاش برای برگزاری مسابقات جهانی آلیش در اینچه‎برون

وی، حمایت از برنامه‎های ورزشی به ویژه کشتی آلیش و والیبال را از برنامه‎های دیگر شهرداری و شورای اسلامی شهر برشمرد و اذعان داشت: میزبانی مسابقات جهانی آلیش را می‎خواهیم و برای رسیدن به این هدف سعی و تلاش‎مان را به کار می‎گیریم تا مردم علاقه‎مند، به ویژه پیشکسوتان و قهرمانان این رشته در منطقه از نزدیک شاهد برگزاری ورزشی باشند که ریشه در آداب و رسوم منطقه و قوم ترکمن دارد.

شهردار اینچه‎برون با اشاره به نوپا بودن شهرداری اینچه‎برون اجرای طرح نهضت سبز با همکاری شهریاران جوان و شهروندان برای ایجاد فضای سبز مناسب در سطح شهر و توجه به وضعیت آسفالت، جدول‎کشی، بلوار، روشنایی، شهر بازی را از اولویت‎های خود و اعضای شورای اسلامی در حوزه فعالیت‎های عمرانی برشمرد و ابراز امیدواری کرد همکاری و تعامل شهروندان با شهرداری و نهایتا شهرداری و شورای شهر با مسئولان استانی نتایج خوب و مثبتی را برای این منطقه محروم مرزی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/2307/40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول