اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

ثبت 4 تالاب قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر

مدیرکل محیط زیست استان قم از پیگیری برای ثبت چهار تالاب با ارزش قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر خبر داد.

ثبت 4 تالاب قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، محمودعلی رکنی گفت: استان قم دارای چهار تالاب گسترده و با ارزش شامل دریاچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدیر و تالاب مره و یک پهنه آبی طبیعی به نام بهشت معصومه بوده که از ارزش زیستی خاصی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: وجود آرتمیا یکی از با ارزش‌ترین سخت‌پوستان منابع آبی شور به همراه جلبک‌های تک سلولی در دریاچه نمک و حوض سلطان و مهاجرت پرندگان برای زمستان‌گذرانی در این تالاب‌ها و برخی از گونه‌های ماهیان، سیمایی زیبا از یک حیات را برای این مناطق به ارمغان آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار داشت: به همین منظور پیگیری‌های مستمری برای ثبت این تالاب‌های زیبا و بی‌بدیل در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به همت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست صورت پذیرفته است.

وی افزود: تهیه شناسنامه اطلاعاتی از تالاب به همراه منابع علمی و ترجمه آن به زبان انگلیسی برای معرفی هرچه بیشتر از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رکنی گفت: نظر به اهمیت و میزان تولیدات زیستی تالاب‌های استان قم، ضرورت حفاظت موثر، تامین حقابه‌های زیست محیطی و ارتقای سطح حفاظتی اجتناب‌ناپذیر بوده و باید با قید فوریت به منظور ثبت در کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها (رامسر) در دستور کار همکاران در سازمان حفاظت محیط‌‌‌‌ زیست قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/م/آ3004‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول