اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت آیت‌الله دستغیب

نام تقاطع «بصیرت» شیراز تغییر نکرد

با موافقت آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نام تقاطع سه‌سطحی «بصیرت» شیراز تغییر نکرد.

نام تقاطع «بصیرت» شیراز تغییر نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عضو شورای اسلامی شیراز عصر امروز در دوازدهمین جلسه عادی این شورا، گفت: در دیدار رئیس و اعضای شورا با آیت‌الله دستغیب، ایشان خواستار تغییر نام تقاطع «بصیرت» به «میرزای شیرازی» شده بودند.

محمدرضا هاجری افزود: این تقاضای آیت‌الله دستغیب به سبب نزدیکی بلوار میرزای شیرازی و امتداد تقاطع بود که هم‌نامی را توجیه می‌کرد.

وی ادامه داد: در دیدار تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی با آیت‌الله دستغیب بنابر مذاکره رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با ایشان، موافقت کردند که نام «بصیرت» بر این تقاطع باقی بماند.

هاجری اضافه کرد: بازخورد نام «بصیرت» در اجتماع مانند «9 دی» است و مناسب بود که این نام باقی بماند.

در این جلسه، مستند به بند 24 ماده 71 اصلاحی قانون شورا با نامگذاری معابر و فرهنگ‌سراهای متعددی در شهر شیراز موافقت شد.

تغییر نام تونل فضیلت به تونل سعدی از مواردی بود که امروز اعضای شورا با آن موافقت کردند.

همچنین مقرر شد، فرهنگ‌سرای واقع در دروازه کازرون ابتدای خیابان فخرآباد روبه‌روی بیمارستان قطب‌الدین شیرازی «تلاش» نامیده شود.

براین اساس، فرهنگ‌سرای واقع در شهرک استقلال جنب بلوار جهاد «حکمت»، فرهنگ‌سرای واقع در خیابان اتحاد (جاده ترکان) نهالستان شهرداری «شهروند»، فرهنگ‌سرای واقع در شهرک فرزانگان «فرزانگان» نام گرفت و بلوار 45 متری واقع در شهرک حجت آباد منشعب از بلوار سامان «شهدای پدافند هوایی» نامگذاری شد.

در جلسه امروز شورا همچنین با توجه به اینکه شهر شیراز از نظر نما همواره وضعیتی قابل قبول داشته و نیز با در نظر گرفتن توان مالی سازندگان ساختمان‌های دوطبقه مهلت نماسازی برای این ساختمان‌ها 9 ماه تعیین شد که پس از آن پایان کار به مالک ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول