اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه محرم

750 مبلغ دینی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 750 مبلغ دینی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

750 مبلغ دینی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید عبدالرشید موسوی‌متین عصر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ماه حزن و اندوه محرم‌الحرام اظهار کرد: ماه محرم ماه پیوند وصال و عشق به حسین‌ بن‌ علی(ع) است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ماه محرم ماه زنده نگه داشتن قیام عاشورا و فرهنگ‌سازی بوده که باید نهایت استفاده از آن صورت گیرد، گفت: حماسه عاشورا به عنوان الگویی فرا مذهبی است که امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

این مسئول با تاکید بر این‌که قیام حسین حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بود، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است.

موسوی‌متین به تعداد مبلغین اعزامی در محرم امسال کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: در ایام محرم امسال بیش ‌از 750 مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی عنوان کرد: تعدادی از این مبلغین از طرح هجرت، مستقر و بقیه نیز با مکاتباتی که با حوزه‌های قم، اصفهان و مشهد صورت گرفت تعدادی دیگر به استان اعزام شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روحانیان مبلغ باید برای ترویج مبانی دین اسلام از ماه محرم و صفر بهترین استفاده را ببرند از این‌رو باید برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تلاش کرد و گروه‌های مختلف جامعه را با این فرهنگ آشنا کرد.

موسوی‌متین خاطرنشان کرد: رسالت روحانیت در شرایط حساس فعلی که رهبر معظم انقلاب بر بصیرت‌بخشی به اقشار مختلف در خصوص مسائل گوناگون کشور از جمله بحث‌های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند این است که از فرصت بسیار مناسب تبلیغی در ماه محرم برای تبیین این حقایق استفاده کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش روحانیت در بحث تأمین نیازها و خواسته‌های معقول و منطقی جوانان مهم و حساس است و روحانیان باید با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد زمینه حضور و استفاده از جوانان را در عرصه‌های مختلف اجتماع فراهم کنند.

وی با بیان این‌که دشمنان می‌دانند که ماه محرم و صفر جوانان تجمیع می‌شوند و تأثیرپذیری بیشتر آنان بیشتر بوده، تصریح کرد: دشمنان با حمایت از برنامه‌های خرافی و مسائل غیر مستند می‌خواهند دین را یک امر خرافی به جوانان معرفی کنند.

موسوی‌متین گفت: روحانیان با توجه به فضای تبلیغی مطلوب فعلی باید جوانان را با این خرافات و انحرافات آشنا و با آن‌ها از روش‌های دینی مبارزه کنند.

انتهای پیام/82011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول