اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر خبر داد

اعزام 130 روحانی مبلغ به مناطق رودسر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر از اعزام 130 روحانی بومی در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

اعزام 130 روحانی مبلغ به مناطق رودسر

حجت‌الاسلام ستار علی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: برنامه‌های معنوی ماه محرم به تبلیغ معارف دین کمک می‌کند.

وی، سخنوری در جلسات مساجد و هیئت‌ها را مهم دانست و افزود: حدود 130 روحانی بومی و اعزامی در مناطق مختلف شهرستان رودسر به تبیین قیام امام حسین(ع) و آگاه سازی مردم با اهداف این قیام می‌پردازند.

این مسئول، به برگزاری مراسم‌های عزاداری در ماه محرم اشاره کرد و متذکر شد: باید تلاش شود از روش‌های نادرست عزاداری و خرافات و انحرافات که در دین اسلام جایگاهی ندارند جلوگیری شود.

وی با اشاره به ساماندهی بیش از 130 مداح برای انجام مراسم عزاداری در رودسر، خاطرنشان کرد: بالغ بر 93 هیئت مذهبی کددار در این شهرستان وجود دارد که 30 هیئت مذهبی فعال است.

علی‌نژاد، یکی از محورهای مراسم عزاداری را آشنایی مردم با شهدای کربلا عنوان کرد و یادآور شد: آنچه هدف اصلی تمام این مراسم و آیین‌ها را تشکیل می‌دهد تقویت باورهای دینی، تبیین قیام عاشورا و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی است.

وی، شناخت معرفت مکتب امام حسین (ع) و معرفی ایشان به عنوان نماد شجاعت و ایثار را از دیگر اهداف این مراسم ذکر کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به فلسفه قیام عاشورای حسینی ، متذکر شد: مقابله با ظلم، برپا داشتن نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف این قیام بزرگ است.

به گفته وی، شهرستان رودسر دارای 229 مسجد است.

انتهای پیام/84002/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول